Berkongsi masalah

Salam buat semua pengunjung yg budiman..

Hari ini agak awal ke masjid untuk solat zohor. Agak selesa kerana waktu masuk agak lewat iaitu sekitar jam 1.26pm. Lepas tamat kelas jam 12pm terus ke durian untu makan tengahari. [nota: kedai makan ini dipangil durian kerana di depannya terletak satu replika durian yg besar]. Sementara tunggu azzan tiba-tiba saya didatangi seorang pelajar dalam fakulti saya. Cukuplah saya memanggilnya Am [bukan nama sebenar] . Kami berbual bertanya khabar. Saya amat memuji beliau kerana beliau seorang yang saya sering berjumpa setiap kali solat berjemaah di masjid uitm johor. Tiapa-tiba beliau bercerita tentang masalah yang beliau hadapi iaitu tidak berminat dengan krusus yg di ambil.Sedang saya baru bermula untuk melakukan sesi kaunseling azan berkumandang..aaah nanti saya sambung cerita. Saya akan mencari ayat terbaik untuk saya bantu Am. Doakan saya dipermudah segalaa hal dalam menangani masalah pelajar .

“Petua untuk berjaya adalah taat kepada ibu bapa. Dapatkan restu daripada ibu bapa. Saya percaya doa ibu bapa yang memberi kemudahan dan kejayaan pada diri saya”.

“Sentiasa berfikiran positif dan apa jua cabaran yang dihadapi, jujur pada diri, yakin, pandanglah kelebihan orang lain dan sentiasa muhasabah kekurangan diri”.

Tiada kejayaan tanpa cabaran.

Posted on February 4, 2009, in E - Catatan Penulis, Motivasi Minda. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

