Andaikata Hari Kiamat sudah hampir

As Salam buat rakan & pembaca Alam Maya ;

Semalam ada dengar-dengar tentang gempa bumi kuat yang melanda negara jiran di Sumatera? Ada sesetengah tempat dekat Malaysia, turut merasai gegaran ini, termasuklah dekat rumah saya. Ada rasa gegaran…… Cuak pun adalah juga…huhu. Saya yakin, bagi orang yang beriman, mereka semua tahu ini adalah petunjuk bahawa bumi sudah sakit, kiamat sudah dekat ! Dekat sini saya nak bawa satu persoalan…..Apa nak buat jikalau esok kiamat? Ok….buat pengetahuan anda, persoalan ini telah dibincang secara tak langsung lebih 1000 tahun dahulu. Lebih kurang 1000 tahun dahulu, Saidina Umar Al-Khattab telah memberitahu dengan tegas dan yakin, “Jikalau di tangan aku ada sebutir biji benih, dan aku tahu keesokan harinya akan kiamat, nescaya aku akan tanam biji benih tersebut”. ! Itulah dia sikap orang yang beriman sejati ! Kalau ikut logik, esok dah kiamat, buat apa tanam pokok lagi. Bila kiamat nanti, habislah pokok tu, sia-sia sahaja ! Itu logik kita. Tengok logik orang positif pula ! Orang positif sentiasa berfikir, apakah lagi perkara MULIA dan POSITIF yang boleh dibuat dalam kehidupannya. Orang positif tahu, bahawa, apa yang penting adalah usaha ! Result ditangan Allah. Yang penting usaha sehabis baik ! Contohnya, kita tahu yang kita ni tak pandai cakap, so bila nak buat marketing tergagap-gagap. Satu hari kita beranikan diri, pergi jumpa orang, dan cerita tetang produk kita kepada orang tersebut. Ikut logik kita, takkan ada orang yang akan beli produk yang kita promot sebab kita tergagap-gagap. Tapi, hey…mana tahu, kalau ada orang produk kita? Tak cuba tak tahu kan? Saya sendiri pernah beli sebuah produk kerana saya rasa kagum dengan semangat dia nak berniaga. Barang yang saya beli tu, saya letak merata-rata je. Maksudnya, orang beli tak beli cerita belakang ! Apa yang penting usaha ! Well…saya harap, mesej saya jelas dan sampai kepada anda ! Teruskan berusaha ! Life must go on ! Jadi yang terbaik dunia akhirat k…

Banyakkan Baca Al-Quran. Beli Al-Quran Pen Digital @ www.successmall.net

 

Posted on April 13, 2012, in E - Catatan Penulis and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

