101 IMPIAN SAYA SELEPAS MENYERTAI BENGKEL IMMK MAY 2012 -DR.AZIZAN OSMAN

BismillahiRahmaniRahim  & Salam serta Selawat atas junjungan besar Nabi Muhammad Rasulullah saw.

Terlebih dahulu saya amat bersyukur kehadirat Allah swt atas limpah kurnia serta hidayah dan petunjuknya saya dipertemukan dengan seorang mentor usahawan no 1 di Malaysia iaitu Dr.Azizan Azizan Osman. Tanpa petujuk dan hidayah dariNYA tidak mungkin saya mendaftarkan diri dalam Program Mentor Kejayaan & Kekayaan ini.

Kata pepatah Tak Kenal Maka Tak Cinta. Saya cukup bersyukur dan berterima kasih kepada DAO kerana selama 4 hari di Dewan MCA saya telah mendapat banyak ilmu yang bermanfaat untuk diri sendiri, keluarga, sahabat dan pelajar serta masyarakat. Saya rasa pelaburan yang telah saya buat amat berbaloi sekali dan ianya telah merubah kehidupan saya. Petuanya mudah..iaitu berdasarkan KONSEP M.E.S.T.I

M – MENTOR

E – (E)ILMU

S – SISTEM

T – TINDAKAN

I – IMPIAN

Inilah apa yang perlu saya lakukan setelah mendapat mentor, elmu, sistem dan seterusnya melakukan tindakan dalam mengejar IMPIAN saya

Tugasan kami setelah meninggalkan Program IMKK selama 4 hari ialah mencatatkan 101 impian saya. Untuk DAO inilah 101 IMPIAN saya..

101 IMPIAN AL BAKRI MOHAMMAD

1. Perlu BERSYUKUR kepada Allah swt atas setiap pagi & petas atas segala limpah kurnianya baik dalam keadaan diuji waktu senang dan susah.

2. MENDOAKAN yang terbaik untuk kedua Ibu Bapa yang menjaga saya dari kecil hingga kini. Tanpa mereka siapalah saya.

3. TIDAK menderhaka kepada Ibu Bapa walaupun dengan perkataan ahh..

4. Sentiasa memberikan yang TERBAIKn pada Ibu Bapa dari segi kasih sayang, harta benda dan bantuan yang diperlukan.

5. Sentiasa memberi SENYUMAN kepada semua orang tanpa mengira agama, bangsa dan kedudukan.

6. Mengucapkan TERIMA KASIH kepada sesiapa sahaja waima anak kecil sekalipun atas sokongan dan dorongan serta bantuan dalam menjadikan kehidupan saya ini ceria serta memudahkan urusan kehidupan harian saya.

7. Sentiasa dapat menunaikan SOLAT 5 Waktu secara Berjemaah

8. Sentiasa dapat menunaikan Solat Sunat Duha setiap pagi dan Solat Sunat Tahajjud, Hajat & Taubat setiap sepertiga malam.

9. Dapat mengerjakan Ibadah Umrah pada 10 malam terakhir bulan Ramadan di Masjidi Haram Mekah setiap tahun.

10. Dapat mengerjakan ibadat Haji bersama isteri pada usia 45 tahun nanti.

11. Dapat memiliki Kedai Buku Successmall.Net  dengan membuka rangkaian cawangannya 1 buah setahun.

12. Memiliki PhD dalam usia 44 tahun.

13. Memiliki Kereta Mercedes C230 Model Terkini pada awal tahun 2013.

14. Memiliki simpanandi Bank sebanyak 1 JUTA  dan bergelar JUTAWAN pada 5 April 2013 kita usia saya 43 tahun.

15. Memiliki sebuah RUMAH BUNGLOW  Berharga RM1 juta di Bandar  Tampin N.Sembilan.

16. Dapat memberi RM5,000.00 sebulan kepada Ibu & Ayah untuk dibelanjakan oleh mereka agar mereka menikmati apa yang tidak perak dinikmati kerana berkorban membesarkan anak-anak.

17. Membawa keluarga menunaikan umrah ke tanah suci setiap tahun.

18. Membawa keluarga melancung ke luar negara setiap tahun

19. Anak-anak mempuyai simpanan RM500,000 setiap seorang untuk tabung pendidikan melanjutkan pelajaran .

20. Mempunyai kondominium setiap satu untuk anak-anak.

21. Impian saya agar dapat menyelesaikan semua hutang piutang pada akhir tahun 2015.

22. Memiliki Rumah Bunglow bernilai 1 juta di sek. 7 Shah Alam

23. Menaik taraf serta membaiki rumah emak dan ayah di kampung sebanyak rm1 juta.

24. Mempunyai ladang ternakan lembu sebanyak  5000 ekor

25. Memiliki ladang kelapa sawit sebanyak 1000 hektar

26. Mendrikan sebuah masjid setap tahun

27. Menyediakan kemudahan perpustakaan bernilai rm1 juta di mana-mana rumah anak yatim satu pada setiap tahun.

28. Dapat menunakan ibadah puasa selama sebulan di Mekah setap tahun

29. Membayar zakat sebanyak 1 juta setap tahun

30. Mempunyai Bangunan Kedai setnggi 5 tingkat

31. Mendirikan madrasah anak yatim untuk menjad tahfz alquran

 

Posted on May 20, 2012, in IMPIAN SAYA and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

