Rakan-rakan Phd

211120083512Salam buat semua rakan pengunjung Alam Maya…

Kesibukan tidak boleh diberikan alasan untuk tidak menulis dalam blog ini. Namun itulah alasan yang ingin saya beri kerana lama menyepi. Kesibukan tugas hakiki sebagai pensyarah sedikit sebanyak mencuri masa saya untuk mecatat sesuatu untuk tatapan penggunjung. Malah bulan 12  cukup memenatkan kerana terpaksa mengikuti pelbagai krusus.

Mood saya masih lagi ingin bercerita kisah perjalan PhD. Sepanjang krusus PhD saya berkesempatan bertemu ramai rakan-rakan samada yang baru ingin mengambil PhD , sedang mengikuti pengajian di peringkat PhD dan hampir tamat viva PhD. Kesemua ini begitu signifikan pada saya yang bakal menerima surat tawaran untuk mengikuti pengajian PhD. Bertemu dengan Laila rakan sekuliah semasa Krusus PhD Research Method menggambarkan kami akan mendahului rakan sekelas yang lain. Di waktu yang sama saya juga berjumpa rakan dari UiTM Sarawak yang sedang mengikuti pengajian PhD seperi yusri dan Ibrahim Morsidi. Bertemu dan bertanya khabar banyak bercerita sekitar pengalaman mengharungi proses menghadapi liku-liku sebagai calon PhD.

Saya berdoa akan semua rakan-rakan PhD akan berjaya. Buat Laila insyaallah anda akan berjaya melanjutkan pelajarah di peringkat Phd. Yang lain saya doakan selamat berjaya.

Posted on December 22, 2008, in Travelog Phd. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a comment