Pembekal & Pemborong Pati Delima Jenama Gulsan,Jus Delima Jala & Cansear

PRODUK AMALAN DAN PEMAKANAN SUNNAH – BUAH DELIMA

Siapa yang tidak kenal Buah Delima. Buah Delima dikenali sangat menarik sama ada bentuk,warna kulit mahupun bijinya yang melambangkan kesuburan.Sedangkan intipati buahnya yang berwarna dan lazat bagaikan mata air salsabil di syurga.

Sesetengah orang menganggapnya lambang kelahiran, kehidupan dan kematian.Kerana biji-biji buah Delima mengandungi air dan dapat mengeluarkan banyak air.

Rahsia Penciptaan Buah Delima

Di dalam al Quran, terakam indah firman Allah yang bermaksud, ” Di dalam kedua- duanya (syurga) juga terdapat buah- buahan serta pohon kurma dan delima”. [Surah al Rahman ayat 68]. Allah menyebut buah delima (rumman) sebanyak 3 kali di dalam ayatNya untuk menunjukkan betapa hebatnya penciptaan Allah itu dan ia juga disebut sebagai buahan daripada syurga. Mengapa begitu sekali pengiktirafan Allah terhadap buah delima sebagai anugerah kepada makhlukNya di muka bumi? Apakah keistimewaan di sebalik sebiji buah delima?

Jika ditinjau, delima yang berasal dari negara Iran dikenali sebagai Pinica granatum dalam istilah botani juga didapati di India, Afghanistan dan Syria. Pada zaman Nabi Musa as lagi, buah delima yang bermutu sudah ditanam di Palestin dan Lebanon. Buah delima menjadi simbol kesuburan bagi perkahwinan masyarakat di Timur Tengah. Manakala dalam agama Kristian, buah delima menjadi simbol kebangkitan semula dan kehidupan yang kekal serta dalam agama Buddha, buah delima dikatakan buah yang berkat selain daripada buah limau dan pic. Di China pula, buah delima menjadi satu simbol kesuburan, rezeki yang melimpah ruah, keturunan yang ramai dan masa depan yang diberkati. Namun, dalam Islam, buah delima merupakan salah satu buah yang terdapat di dalam syurga yang dikurniakan Allah sebagai rezeki yang boleh dinikmati oleh umat manusia yang menunjukkan tanda- tanda kekuasaanNya sebagaimana yang termaktub dalam firmanNya di dalam surah al An’am ayat 99 dan ayat 141.

Al Ghazali mengajak manusia agar merenung tentang penciptaan buah delima sebagai tanda kehebatan Allah di mana ia terbentuk seperti kantung- kantung kecil yang segar, dengan bahagian bawahnya besar dan bahagian atasnya tipisyang kelihatan seperti bukit.Kemasan yang tersusun rapi biji buah tersebut seakan disusun oleh manusia serta dibalut dengan kulit yang tipis seperti tenunan halus dan akhirnya ia dibalut dengan kulit yang tebal mengelilingi buah delima tersebut. Hikmah penciptaan buah delima dengan percaturan yang sebegitu rupa mempunyai nilai kehebatan tersendiri. Seandainya ia tidak dilapisi dengan lapisan yang halus itu, sudah tentu sari makanan tidak dapat sampai kepada biji buah delima tersebut. Dengan mendapat sari makanan itulah, buah delima mempunyai rasa manis tetapi akarnya sendiri mempunyai rasa yang amat pahit.. Lapisan yang membahagi ruang biji buah delima berfungsi untuk memelihara buahnya dan seluruh biji buah tersebut dilitupi dengan kulit yang keras tetapi rasanya agak pahit adalah untuk menjaganya bebas daripada segala hama. Sorotan tentang kejadian ini menunjukkan kepada kita betapa setiap kejadian yang Allah ciptakan mempunyai keistimewaan tersendiri.

Dari sudut pemakanan, buah delima amat kaya dengan sodium dan mengandungi unsur- unsur nutrien seperti riboflavin, tiamin, niasin, vitamin C, kalsium dan fosforus. Manakala zat protein dan lemak hanyalah sedikit sahaja terkandung di dalamnya. Oleh sebab ia mempunyai nilai pemakanan yang baik, buah delima juga disarankan dimakan dalam mengimbangi pemakanan sempurna dari kelas buah- buahan.

Ternyata buah delima mempunyai banyak manfaat untuk manusia sama ada sebagai buah- buahan mahupun dijadikan sebagai ubat penawar. Menurut Ibn Qayyim Al Jauziyah, buah delima bersifat panas dan lembap, oleh sebab itu ia amat baik untuk menguatkan perut, tekak, dada dan paru- paru keranaia akan melegakan batuk. Sepertimana sabda daripada Nami Muhammad SAW daripada Ali dan Abu Nu’aim yang bermaksud: “Buah delima dan kulitnya dapat menguatkan perut untuk penghadaman”. Jus buah delima dapat memberikan zat kepada tubuh badan serta menyegarkan badan dan ia dapat dihadam dengan cepat kerana sifatnya yang ringan dan akan mengeluarkan haba bersama dengan angin di dalam perut. Oleh sebab itu buah delima tidak disarankan kepada mereka yang menghidap demam. Ia juga bertindak sebagai penawar yang baik untuk cirit birit, anemia, tekanan darah tinggi dan atritis. Di samping itu, buah delima dapat menguatkan jantung dan membantu dalam fungsi saraf dan otot. Oleh kerana itulah, ia mampu menghilangkan rasa keletihan. Di dalam perubatan homeopati pula, buah delima disarankan untuk mengubat cirit birit, sakit telinga dan kurang lawas penghadaman.

Tidak dapat dinafikan bahawa terdapat bukti yang menyatakan bahagian pokok delima banyak kegunaan dan faedahnya. Dan ini telah diakui dalam perubatan melayu seperti ramuan jamu daripada pokok delima sebagai ubat cacing. Ramuan ini sebenarnya sudah lama diamalkan oleh masyarakat tradisional melayu. Cuma yang mungkin, ilmu perubatan Melayu tradisional ini tidak terus diamalkan dan tidak langsung sampai kepada generasi baru sekarang dan ia seolah- olah dibiarkan begitu sahaja. Bahagian kulit buah delima pula mengandungi sejenis alkaloid yang boleh mengawal beberapa cenis cacing seperti cacing pita yang mendiami perut manusia. Rasanya yang pahit tidak sesuai untuk dimakan tidak seperti bijinya yang manis, tetapi manfaat daripada rasa pahit tersebut ialah dapat menghapuskan cacing pita dalam perut manusia. Kulitnya yang tebal pula bertanggungjawab melindungi buah delima supaya dapat disimpan dengan mutu yang baik. Jika diselusuri faedah dan kepentingan kulit serta batang buah delima, ia dapat digunakan untuk melembut dan menguningkan kulit lembu dan kambing dalam industri barangan kulit di Morocco dan Syria. Ini kerana kulitnya mengandungi punicotannic acid yang agak tinggi iaitu sebanyak 22%. Manakala bunga buah delima pula mempunyai nilai yang amat tinggi dalam tujuan perubatan kerana ia dapat mengubati pelbagai jenis penyakit.

Justeru, kemanfaatan buah delima tidak dapat disangkal lagi kerana ia bukanlah hanya sekadar sebiji buah yang mengandungi banyak khasiat untuk dimakan tetapi keseluruhan penciptaan pokok buah delima memberi manfaat kepada umat manusia. Sekaligus ia menggambarkan kepada kita, betapa hebatnya kuasa Allah. Renungkanlah dan perhatikanlah, bagaimana dahan tempat buah delima tergantung yang diciptakanNya dengan rapi dan kuat serta tidak gugur buahnya sebelum sampai waktunya. Ini menunjukkan betapa setiap kejadian yang Allah cipta mempunyai rahsia dan keistimewaan tersendiri agar manusia mendapat manfaat dan menilai kurniaan tersebut.

KEBAIKAN MINUM JUS DELIMA.

Tahukah anda bahawa buah delima mempunyai khasiat yang jarang diketahui oleh kebanyakan orang? Ia adalah buah syurga dan diberitakan di dalam Al-Quran sebanyak 3 kali.

Khasiat perubatan delima sudah dijumpai sejak 8000 tahun dahulu oleh masyarakat Parsi Purba (Iran). Di sini disenaraikan khasiat meminum jus buah delima.

MENSTABILKAN PARAS KOLESTROL

Adalah sukar untuk mengekalkan tahap kolestrol dalam badan. Delima akan membantu meningkatkan tahap kolestrol yang baik di samping menurunkan kolestrol yang buruk.

DELIMA MEMPUNYAI TAHAP ANTIOKSIDAN YANG TINGGI

Delima terbukti mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi berbanding pesaingnya seperti anggur merah dan teh hijau. Apabila anda memerlukan sumber antioksidan pada kehidupan seharian, anda perlu pastikan ia adalah antioksidan yang paling bagus. Delima merupakan sumber terbaik untuk antioksidan.

MELAWAN PENYAKIT JANTUNG

Delima membantu melancarkan peredaran darah dalam badan. Ini adalah kaedah terbaik melindungi diri daripada penyakit jantung atau serangan jantung. Berdasarkan kajian terbaru, kandungan antioksidan dalam jus delima membantu menurunkan pembentukan lemak pada dinding arteri. Antioksidan membantu membaiki kawasan sel yang rosak. Delima mengandungi ‘flavonoids’ dan ‘polyphenols’ yang tinggi, iaitu antioksidan yang mampu melawan penyakit jantung dan kanser.

MERANGSANG TENAGA BATIN

Jus delima kaya dengan antioksidan yang dapat meningkatkan pengaliran darah pada genitals (alat kelamin). Ia juga mencegah ketidaksuburan dan kemandulan. Delima juga dikenali sebagai ‘natural viagra’, dapat meningkatkan tenaga seksual secara semulajadi.

MENGUATKAN SISTEM PERTAHANAN BADAN

Delima merupakan pendekatan yang baik bagi melawan penyakit. Delima dapat memperbaiki kitaran darah pengguna. Tahap antioksidan yang tinggi dalam Delima akan membantu menguatkan sistem dalam badan dan melawan apa jua penyakit. Ini adalah langkah awal untuk pengguna dari menjadi mangsa serangan jantung atau penyakit hati.

MENGURANGKAN RISIKO PENYAKIT DIABITES

Meminum jus delima sangat baik untuk pesakit kencing manis dan merendahkan risiko masalah jantung. Kajian terbaru mendapati pesakit kencing manis yang meminum jus delima selama 3 bulan dapat merendahkan kebarangkalian atherosclerosis (atau pengerasan pada arteries). Kata Penyelidik. “Dalam jus delima, gula bercantum kepada antioksida yang unik, di mana sebenarnya menjadikan gula ini sebagai pelindung melawan atherosclerosis.”

MENGHALANG KEMASUKAN VIRUS HIV-1 DAN MICROBICIDE

Keputusan eksperimen menunjukkan halangan kemasukan HIV-1 ke atas jus delima yang dapat menyerap kanji dalam badan. Virus kompleks yang diikat pada CD4 dan CXCR4/CCR5 dapat menahan serangan virus utama A sehingga G dan juga kumpulan 0.

MENGELAKKAN KANSER KELENJAR PROSTATE

Kajian telah membuktikan bahawa jus delima dapat mengurangkan perkembangan kanser kelenjar prostat. Kebanyakan pesakit berpuas hati dengan keputusan yang diterima di mana penggunaan delima dapat menyembuhkan kanser itu.

MELAWAN KANSER PAYUDARA

Penyelidik mendapati bahawa minyak bijian daripada delima dapat memusnahkan sel kanser payudara dan mengekal tanpa menjejaskan sel sedia ada. Kajian lain di Universiti Chicago menemukan jus delima yang ditapai dan minyak bijian delima dapat membantu mengelakkan kanser payudara. Kajian di Wisconsin pula mendapati bahawa jus delima dapat menghalang pembesaran sel kanser kulit.

MERENDAHKAN TEKANAN DARAH

Salah satu masalah kesihatan utama yang dihadapi oleh manusia pada masa kini adalah menghidapi tekanan darah yang tinggi pada usia tua. Kandungan antioksidan pada delima mampu untuk mengurangkan pengumpulan sel darah kotor dan secara semulajadinya mengurangkan tekanan darah, faktor kepada pencegahan serangan jantung dan strok.

MENGUATKAN KESIHATAN GIGI

Delima diketahui dapat mengurangkan pembentukan plak pada gigi. Gigi yang sihat dapat diperolehi selain dari menggunakan khidmat doktor yang pakar. Ini adalah kaedah yang dapat mengelakkan pengguna dari kehilangan gigi.

MENCEGAH DARIPADA PENYAKIT ALZHEIMER (Nyanyuk)

Pengkaji daripada Pusat Perubatan Universiti Vanderbilt mengenalpasti bahawa sesiapa yang meminum jus delima tiga kali atau lebih setiap minggu dapat menurunkan 76 peratus pertumbuhan tanda penyakit Alzheimer’s daripada mereka yang meminum kurang daripada satu sajian setiap minggu.

MENGURANGKAN BATUK DAN ASTHMA

Kandungan asid askorbik (vitamin C) yang tinggi pada buah ini merupakan ejen anti-radangan yang hebat. Ia akan mengurangkan bunyi dehitan pada pengidap asthma dan lelah.

MENGANDUNGI KEPELBAGAIAN VITAMIN

Delima mengandungi ‘potassium’ yang tinggi, selain dari mineral-mineral lain seperti fosfor, kalsium, besi, dan sodium, dan vitaman-vitamin A, B1, B2, B3, dan C. mencegah edema, dan mengurangi kadar gula yang beredar di dalam darah (ibu yang baru pertama kali hamil atau lebih dari 3 kali kehamilan). Delima menghilangkan rasa letih otot dan memungkinkannya bergerak dengan mudah, dan juga menguatkan jantung.

DELIMA AMAT DISYORKAN DIAMBIL OLEH IBU-IBU HAMIL

Jika diambil semasa awal kehamilan, ia dapat mengelakkan ‘morning sickness’menjaga degupan jantung agar tetap normal (bagi ibu dan perkembangan fetusnya).menunjang kepekaan saraf dan otot agar berfungsi secara teratur (kajian mendapati rahim wanita lebih utuh/kuat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung)kulit bayi anda sihat, gebu dan cantik

MELINDUNGI OTAK BAYI

Kajian Pediatrik mendapati meminum jus delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus delima juga dapat membantu pengguna untuk mendapatkan bayi yang sihat. Beberapa tahun lepas, doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asid folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi. Itulah sebabnya kenapa Persatuan Perubatan Amerika mencadangkan supaya semua ibu yang mengandung mengambil supplemen yang mempunyai asid folik setiap hari. Jus delima memenuhi bekalan asid folik sebaik seperti vitamin dan mineral yang penting untuk perkembangan bayi. Sebagai tambahan, kebaikan jus delima adalah mengandungi ‘potassium’ di mana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu malam.

Antara Khasiat Buah Delima ialah:

*Menguatkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan penyakit
*Melawan penyakit gout
*Mengurangkan batuk dan menghilangkan kahak
*Merawat ‘sinus’
*Mengatasi masalah kekeringan vagina wanita secara semulajadi
*Meningkatkan tenaga
*Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar
*Kandungan antioksidan (Polifenol) dan vitamin C yang tinggi mampu  melindungi sel-sel tubuh kita daripada rosak dan boleh meredakan ketegangan urat saraf
*Menguatkan sistem penghadaman, membersihkan usus dan mengeluarkan keracunan badan
*Menurunkan paras glukosa dalam darah, membantu pesakit kencing manis
*Mengatasi masalah penyakit buasir
*Menghapuskan kahak dan meredakan batuk
*Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua
*Mengatasi penyakit anemia dengan membekalkan zat besi yang secukupnya
*Menormalkan fungsi hati
*Menstabilkan peredaran darah
*Merawat cirit birit, sakit telinga, pandangan kabur, sakit gusi
*Mencuci darah kotor
*Antioksida yang tinggi
*Menstabilkan paras kolesterol
*Mencegah penyakit jantung
*Mencegah penyakit barah
*Merangsang tenaga batin

Jika kita lihat pada khasiat buah delima banyak penyakit yang boleh dirawat melaluinya. Amalan minum pati delima setiap hari insyaallah akan mengurangkan risiko penyakit yang berbahaya.

Jika anda ingin mendapatkan pati buah delima yang diambil dari 100% perahan buah delima tulen . Ia adalah pati delima gulsan yang diimport dari Turkey.

TESTIMONI PENGGUNA 

KULIT CERAH
Saya baru minum 1/2botol pati delima, tiba-tiba malam tadi en.husben tegur, dia kata kenapa muka saya nampak lebih cerah…hehe penangan Pati Delima kot.. – Zarina, Batu Buruk, Terengganu

LAWAS BUANG AIR
Sejak minum pati delima ni, saya buang air besar memang lawas, tak perlu lagi nak minum yogurt setiap hari untuk kasi lawas..seronok sgt.. – Nik Su, Kota Baharu, Kelantan

BADAN BERTENAGA
Saya rasa sekarang ni badan bertenaga, kalau tak..bila petang aje mata asyik rasa ngantuk nk tidur..memang boleh jadikan amalan..buang air besar pun lawas – Batrisyia, Seberang Prai, P.Pinang

PERUT KEMPIS
Saya sejak bersalin, badan naik..ni saya amalkan pati delima, rasanya perut saya makin kempis..badan rasa ringan – Sal, Shah Alam , Selangor

KESUBURAN
Saya amalkan Pati Delima ni 2 bulan, alhamdulillah rezeki saya menyusul (setelah cuba berusaha hampir setahun, sampailah ade kawan syorkan ambik pati delima) sebab ia menguat dan menyuburkan rahim. Murah pun murah. Boleh teruskan minum samada tgh period, mengandung. Sebab kalau mengandung bagus untuk kulit and perkembangan baby.-Azzue, Kuala Lumpur

RAWAT KEPUTIHAN
Saya makan Pati Delima ni untuk rawat keputihan, Leps seminggu makan, keputihan keluar banyak..naik risau juga tetapi lepas seminggu kemudian, keputihan yang keluar dah semakin kurang..mungkin ni kaedah ia merawat pemulihan badan..sekarang dah tak perlu pakai pantiliner..alhamdulillah..- Kak Milah, Pendang Kedah

RAWAT RESDUNG
Saya ada masalah resdung yang agak serius, pagi2 mesti bersin-bersin..hidung selalu gatal..saya try minum pati delima+sapu minyak jerslin kat hidung 3-4x sehari..lps 2 hari muka saya rasa gatal-gatal..tapi saya teruskan aje minum Pati Delima dan sapu jerslin..2hari kemudian dah takde rasa gatal..tiap pagi juga dah tak bersin..alhamdulillah syukur..- lina, masai, johor.

BADAN BERTENAGA DAN ELAK SELSEMA
Ibu sya berumur 60tahun..katanya bila dia amal Pati Delima, badan rasa bertenaga, dulu kerap kena selsema ni dah lama tak kena selsema..kiranya memang sesuailah untuk dihadiahkan kat ibu tersayang, biar ibu sentiasa sihat..alhamdulillah – Mayang, Bota, Perak.

RAWAT DENGKUR
Suami mengalami masalah dengkur yang serius sampai anak-anak pun tegur..jadi kawan cadangkan saya beri suami PATI DELIMA ni..Saya siap suapkan suami 1 sudu setiap pagi n malam sebelum tidur..kalau tak,mau dia nk minum sndiri..dan alhamdulillah baru kasi 4hari, dengkurnya tu dah semakin kurang..syukur sesangat..- Makcin Senah, Tampin, N.Sembilan.

PERUT KEMPIS DAN STABILKAN HAID
Kak Min baru minum 3hari pati delima ni dah nampak perut kempis..rasa kenyang..minum pati delima ni perut rasa selesa..period pun lawas tak macam dulu..- Yasmin, Batu Berendam, Melaka.

KULIT BERSERI
Mantap kak…tq.suami Ina puji2,dia kata muka Ina berseri.skrg Ina beri dia cuba minum juga sebab  dia kuat berdengkur.Kak Ina ada cadangkan dengan kaean-kawan. Semua positif..terima kasih banyak-banyak  – Pn. Ina, Miri Sarawak

KULIT LEMBUT DAN LICIN
Pati delima baru minum setengah botol..tapi kulit rasa lain..rasa lembut,licin.. – Aziah, Ampang, Selangor.

TAMBAH ANTIBODI BADAN
Saya dah amal pati delima dah 1 botol dah..memang sejak awal lagi dah rasa khasiatnya..kulit cerah, haid lawas, keputihan pun dah takde dah..dan yang saya baru perasan, saya tak mudah dijangkit selesama/batuk. sebelum ni kalau anak-anak tak sihat, lepas diaorg baik, sure saya pulak yang kena..rasanya pasti PATI DELIMA ni dah tambah ANTIBODI dalam bdan saya..hehe..alhamdulillah..-  Kak Su, Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Cara paling mudah dan murah untuk menjaga kesihatan/kecantikan sekaligushanya tuang & minum…itu sajerasanya pun SEDAP !

Cubalah sebotol dan rasai sendiri khasiat PATI/JUS DELIMA ini.Boleh dibeli secara borong di  KEDAI RAKYAT ONLINE @ SUCCESSMALL.NET

JUS DELIMA BRAND JALA

Jus delima Jala ini boleh terus diminum 2 kali sehari dengan sukatan segelas sebelum sarapan pagi dan segelas sebelum tidur.

HARGA PASARAN RM30.00 sebotol
HARGA BORONG :-RM180.00 termasuk Kos Penghantaran utk Semenanjung Malaysia.

 

 

PATI DELIMA BRAND GULSAN.

Ini merupakan pati delima dan bukan jus yang boleh terus diminum.Cara pemakanan ialah diambil pati ini 2 sudu teh ke dalam segelas air suam. Jika rasa masam dicadangkan dengan mencampur 1 atau 2 sudu teh madu arab brand alshifa. Tidak digalakkan menggunakan madu tempatan kerana panas.

HARGA PASARAN PATI DELIMA GULSAN :-RM20.00 sebotol
HARGA BORONG PATI DELIMA GULSAN:-RM360.00(24 botol) / RM190.00 (12 botol) . Kos PENGHANTARAN PERCUMA seluruh semenanjung Malaysia.

JUS DELIMA BRAND CAESAR

Jus delima brand caesar ini cukup terkenal di Arab Saudi. Jus delima ini boleh terus diminum dengan sukatan 2 kali sehari iaitu segelas diminum sebelum sarapan pagi dan segelas diminum sebelum tidur.

HARGA PASARAN JUS CAESAR (1 liter) RM15.00 per pack.
HARGA BORONG JUS CAESAR 1 liter : 1 dozen (12 pack) RM145

UNTUK PERINGATAN BAGI UMAT ISLAM…. SESUNGGUHNYA YANG MENYEMBUHKAN PENYAKIT HANYA LAH ALLAH S.W.T. Tiadalah memberi bekas(kesan) barang sesuatu tanpa keizinanNya, usaha,ihktiar dan doa Insyallah!!

BERMINAT MENJADI PENGEDAR PEMAKANAN SUNNAH HUBUNGI:- BAKRY 013-7733101 / 06-4433101

Posted on October 9, 2012, in Khasiat Delima, Pemakanan Sunnah and tagged , , , . Bookmark the permalink. 30 Comments.

  1. Mafiza Bt Fajari

    Salam.. saya berminat nk jadi pengedar..

  2. untuk satu carton RM…….?

  3. saya nak order 8 botol je rm160.lebih lain kali pulak blh tak.

  4. sebenarnya tadi saya tersalah order.saya nak order 8 btl je.haraf maaf.

  5. nk tyer..kalau nk jual 1 botol pati delima brape yer harga die?

  6. shamsul b abdul wahab

    aslm.. mcm mn nk jd agen.

  7. shamsul b abdul wahab

    mcm mn nk jd agen..

  8. Saya berminat dengan jus ceaser.harga rm120 tu t’msk pos ke?

  9. saya dpt lagi murah..

  10. jus delima JALA RM160 HARGA BORONG BERAPA BOTOL..?

  11. JUS DELIMA JALA BERAPA RM160 HARGA BORONG BERAPA BOTOL & BERAPA ml sebotol..???

  12. Antara ketiga-tiga produk dwlima di atas yg mana paling elok dan bwrkesan, tq

  13. jus delima gulsan boleh didapati dimana?

  14. pengguna parti delima gulsan brand saya ada masaalah turun naik bacaan darah adakah produk ini dsyorkan,saya beli dipasar mlm shj dgn harga sebotol rm14…tolong bg pejelasan dgn lebih detail lg dan ingin mndapatkan produk ini derect takut ada penipuan pd produk ni.sekian

  15. Mcmana sy nak order jus delima nie?ada x pengedar di area klang or shah alam..sy perlukannya

  16. saya ongin menjadi pengedar pati jus delima..bole bgi details..

  17. Jika saya berminat ingin jadi pengedar, bagaimana? Saya berasal dari Singapura.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: