Monthly Archives: April 2012

ANDA BERTANYA USTAZ MENJAWAB MENGENAI SOLAT

Saya sering menerima pertanyaan mengenai hal-hal tentang solat d ruang Alam Maya ini. Adakalanya saya mampu menjawab sekitar ilmu yang saya ada. Saya pernah menyarankan untuk membeli Buku Ensiklopeda Solat terbitan Telaga Biru Berharga RM100.00. Kini saya menemui sebuah buku yang mampu menjawab beberapa persolan tentang solat yang sering ditanya oleh anda d Alam Maya in. Buku ANDA BERTANYA USTAZ MENJAWAB MENGENAI SOLAT dtulis oleh Ustaz Rohidzr Idris yang telah menulis beberapa buah buku tentang solat termasuk Ensklopedia Solat. Buku ini telah diterbitkan oleh PTS berharga RM40.00. Harus dimiliki oleh semua umat islam sebagai rujukan peribadi dan keluarga. Buku in dsusun dalam bentuk soal jawab bergambar kerana hanya dengan konsep ini penulis dapat membangkitkan pelbaga persoalan remeh temeh yang tidak disentuh dalam penerbitan lain tetap sering terjad kepada pembaca. Anda boleh beli secara online di www.successmall.net

Solat adalah ibadah utama selepas kesaksian terhadap keesaan Allah dan kerasulan Nabi Muhammad. Membandingkan ibadah solat dengan ibadah-ibadah lain mungkin dapat menjelaskan keunikan dan keutamaannya.
Solat juga menjalinkan hubungan langsung seorang hamba kepada Penciptanya tanpa perantaraan material atau manusia lain.
Hanya takwa dan iman yang mampu menggerakkan seorang hamba menyembah-Nya lima waktu setiap hari. Mencari kesempurnaan dalam solat, pembaca perlu terlebih dahulu memahami, solat adalah ibadah paling istimewa. Solat adalah talian pantas untuk terus berhubung dengan Allah.
PTS Islamika Sdn Bhd kini menerbitkan buku Anda Bertanya Ustaz Menjawab Perihal Solat bagi menjelaskan secara mendalam perihal solat. Buku ini juga disusun secara istimewa dalam bentuk soal jawab bergambar. Melalui konsep bergambar ini, penulis dapat membangkitkan pelbagai persoalan remeh temeh yang tidak disentuh dalam buku-buku lain, tetapi sering terjadi kepada pembaca.
“Buku ini bukan buku pertama saya dalam subjek solat, malah yang ketiga. Sebelum ini saya menulis buku Soal Jawab Remeh Temeh tentang Solat dan Ensiklopedia Solat. Kedua-dua buku ini membahaskan solat dengan cara berbeza. Buku pertama berbentuk soal jawab dan buku kedua pula adalah buku rujukan lengkap bergambar.
“Melalui konsep soal jawab, saya dapat mengetengahkan pelbagai persoalan yang biasa dialami siapa sahaja dalam solat. Metode ini tidak memerlukan saya menghuraikan satu persatu bab solat dari awal hingga akhir. Sudah tentu pembaca yang sudah mengerjakan solat berpuluh tahun juga tidak berminat mengetahui perkara terlalu asas dalam solat. Tetapi persoalan yang sering dihadapi pembaca adalah perkara yang remeh,” jelas penulisnya, Ustaz Rohidzir Rais.
Berdasarkan maklum balas pembaca buku ini, Ustaz Rohidzir rumuskan teknik soal jawab berdasarkan senario ini lebih mudah diterima pembaca. Beliau menjelaskan, Ensiklopedia Solat pula adalah buku rujukan yang padat dengan gambar sebagai panduan pembaca.
Pengalaman menulis buku, artikel dan rencana sebelum ini menyedarkan beliau betapa sukarnya menggambarkan peristiwa atau perbuatan melalui tulisan terutama apabila terpaksa menerangkan kadar perbuatan, kadar masa dan jarak.
“Sudah tentu keadaan ini berlaku kerana pemahaman setiap orang berbeza bagi perkara yang subjektif seperti ini. Namun begitu, melalui Ensiklopedia Solat, semua masalah itu dapat diselesaikan melalui gambar fotografi dan lukisan. Pembaca tidak perlu lagi memeningkan kepala membaca ulasan panjang lebar. Lihat sahaja pada gambar-gambar, dengan mudah ilmu dapat disampaikan. Saya kira ini adalah buku panduan solat terlengkap dan interaktif pernah dihasilkan dalam bahasa Melayu,” jelas beliau lanjut.
Saya mendoakan agar kerja keras saya dan rakan-rakan yang berhempas pulas menyiapkan buku ini diterima sebagai amal kebajikan buat kami di negeri sana nanti.

Andaikata Hari Kiamat sudah hampir

As Salam buat rakan & pembaca Alam Maya ;

Semalam ada dengar-dengar tentang gempa bumi kuat yang melanda negara jiran di Sumatera? Ada sesetengah tempat dekat Malaysia, turut merasai gegaran ini, termasuklah dekat rumah saya. Ada rasa gegaran…… Cuak pun adalah juga…huhu. Saya yakin, bagi orang yang beriman, mereka semua tahu ini adalah petunjuk bahawa bumi sudah sakit, kiamat sudah dekat ! Dekat sini saya nak bawa satu persoalan…..Apa nak buat jikalau esok kiamat? Ok….buat pengetahuan anda, persoalan ini telah dibincang secara tak langsung lebih 1000 tahun dahulu. Lebih kurang 1000 tahun dahulu, Saidina Umar Al-Khattab telah memberitahu dengan tegas dan yakin, “Jikalau di tangan aku ada sebutir biji benih, dan aku tahu keesokan harinya akan kiamat, nescaya aku akan tanam biji benih tersebut”. ! Itulah dia sikap orang yang beriman sejati ! Kalau ikut logik, esok dah kiamat, buat apa tanam pokok lagi. Bila kiamat nanti, habislah pokok tu, sia-sia sahaja ! Itu logik kita. Tengok logik orang positif pula ! Orang positif sentiasa berfikir, apakah lagi perkara MULIA dan POSITIF yang boleh dibuat dalam kehidupannya. Orang positif tahu, bahawa, apa yang penting adalah usaha ! Result ditangan Allah. Yang penting usaha sehabis baik ! Contohnya, kita tahu yang kita ni tak pandai cakap, so bila nak buat marketing tergagap-gagap. Satu hari kita beranikan diri, pergi jumpa orang, dan cerita tetang produk kita kepada orang tersebut. Ikut logik kita, takkan ada orang yang akan beli produk yang kita promot sebab kita tergagap-gagap. Tapi, hey…mana tahu, kalau ada orang produk kita? Tak cuba tak tahu kan? Saya sendiri pernah beli sebuah produk kerana saya rasa kagum dengan semangat dia nak berniaga. Barang yang saya beli tu, saya letak merata-rata je. Maksudnya, orang beli tak beli cerita belakang ! Apa yang penting usaha ! Well…saya harap, mesej saya jelas dan sampai kepada anda ! Teruskan berusaha ! Life must go on ! Jadi yang terbaik dunia akhirat k…

Banyakkan Baca Al-Quran. Beli Al-Quran Pen Digital @ www.successmall.net

 

Bila Ini Sujud Terakhirku…

 Nukilan ini saya ambil dari rakan yang mengirimnya di Facebook…terimakasih kerana izinkan perkongsian.

Ya Allah..Dalam sujud terakhirku
Kuteriakkan asma’Mu sekeras-kerasnya
Agar runtuh… dinding kesombongan dalam hatiku
Biar tenggelam segala kejahilanku..

Ya Rabbi
Dalam sujud terakhirku
Ku menangis sejadi-jadinya
Biar kering air mata ini
Namun basah ladang hati yang gersang..

Ya Rahman
Dalam sujud terakhirku
Kulihat semua dosa yang membayangiku
Kelam mencengkam jiwa yang lusuh…

Ya Mujib..
Aku berlindung di atas nama-Mu dan kekuasaanMu..
Peliharalah diri dan hatiku
Agar ia mampu membesar dengan baik
Redhalah daku menjadi sayap kiri perjuangan..
Biarlah daku menyemarakkanya..
Kan ku teguh menatang serikandi ummah..

Ya Rahim
Dalam sujud terakhirku
Biarkan daku patah dalam cahaya-Mu
Biarkan kumusnahkan titik-titik kemunafikanku
Agar daku kembali ke dalam pelukan hidayah-Mu

Ya Allah..
Aku akui keagungan-Mu..
Namun hatiku sering leka..
Jahiliah seringkali bertakhta dijiwaku..
Aku mohon agar diberikan hati yang baru..
Hati yang sering terikat dengan-Mu..
Yang sentiasa rindu dan takut pada-Mu..

Ya Malik..
aku berharap diri ini belum terlewat..
Untuk aku kembali sujud dan bertaubat kepada-Mu..
Ampunkan segala dosa-dosaku
Di atas setiap keterlanjuranku
Janganlah Engkau panggil daku tika diri ini masih berlumuran noda..
Kasihanilah daku, Ya Allah
Bantulah daku dalam menempuh jalan rasul2Mu..
Dalam usaha mencari firdaus-Mu..

Ya Allah Hanya kepada-Mu lah terletaknya harapanku
Biarkanku hirup nafasku sekali lagi
Hanya untuk menyebut nama-Mu dan kekasih-Mu tercinta
Sesungguhnya aku adalah kepunyaan Allah
Dan kepada-Nya jualah aku pasti kembali….Amiin ya Rabbal ‘alamin..See More

Garam : Amalan Pemakanan Rasulullah S.A.W

Amalan Rasulullah S.A.W memakan secubit garam sebelum dan selepas makan kini dibuktikan oleh sains bahawa tabiat ini menambahkan keberkesanan perut untuk menghadam makanan dan menghindarkan perut dari menyerap racun.

 

 HARGA GARAM MAKAN BUKIT HIMALAYA (Pink) – RM10.00 I peket (Penghantaran PERCUMA). Berminat hubungi 019 3343101 @ Beli Secara Online di www.successmall.net

Kandungan Garam bukit

.100% Asli – Mengandungi 84 “ natural” elemen yang diperlukan oleh tubuh badan manusia:

Hydrogen, Lithium,Beryllium, Boron,Carbon, Nitrogen,Oxygen,Fluoride,Sodium,  Magnesium,Aluminum, Silicum, Phosphorus,sulfur,Chloride,Calcium,Scandium,Titanium,Vanadium,    Chromium,Manganese,iron,cobalt,nickel,copper,zinc,gallium,germanium,arsenic,Selenium,Bromine, Rubidium,strontium,yttrium,zirconium,niobium,molybdenum,ruthenium,rhodium,palladium,Silver, Cadmium,indium,tin,antimony,tellurium,iodine,cesium,barium,lanthanum,cerium,Praseodymium, Samarium,europium,gadolinium,terbium,dysprosium,holmium,erbium,thulium,ytterbium,Lutetium, Hafnium,tantalum, fungsten,rhenium. Osmium,iridium,platinum,gold ,mercury ,Thallium,Lead, bismuth,Polonium, Astatine, Francium, Radium, Actinium, Thorium, Protactinium, Uranium,Neptunium and Plutonium.

Maklumat di bawah adalah dari Natural Resources, Inc., pengarang buku, “Water & Salt, The Essence of Life” oleh Dr. Barbara Hendel, MD and Biophysicist, Peter Ferreira.

Cahaya matahari telah mengeringkan laut dahulukala yang wujud sejak berjuta-juta tahundahulu sehingga garam bukit terjadi. Garam bukit ini kelihatan jernih dan semulajadi . Ia terbentuk akibat berlaku tekanan. Semakin tinggi tekanan semakin sempurnalah bentuk dan strukturnya . Mengikut maklumat yang diperolehi garam bukit ini adalah satu-satunya berstruktur geometrik pernah ditemui . Antara warna yang biasa didapati adalah putih, pink , oren kemerah-merahan . Lagi banyak kesempurnaan geometri garam makin tinggi nilainya. Samalah seperti berlian .

Suatu ketika dahulu garam bukit dikenali sebagai ” Raja Garam atau emas putih ” kerana ia hanya dihidangkan kepada golongan diraja sahaja . Elemen garam yang amat kecil memudahkan sel badan kita untuk menyerap unsurnya. Ia tidak cerna dalam badan malah ia tidak mengandungi kalori merbahaya . Dari sudut geologi garam ini juga dikenali sebagai ” halite ” ( garam biasa ) yang berkomposisikan sodium klorida .NACL . 

Kuasa Garam Untuk Bertukar

Dari kaca mata sains , garam mempunyai nilai yang unik . Berbanding struktur kristal yang lain , struktur atom garam bukan berbentuk molekul tetapi berbentuk caj elektrik. Fakta ini membuktikan garam mampu berubah bentuk . Semasa kristal Kuarza direndam ke dalam air ia langsung tidak bertukar menjadi molekul walaupun ia berstruktur kristal .Sungguh pun kristal boleh membekalkan tenaga, corak frekuensi tenaga bergantung kepada corak air , yang dengan mudahnya terlarut . Kristal Kuarza berkeadaan kekal . Ia terlalu kaku untuk larut atau dikaitkan dengan polaritinya .

Apabila garam larut dalam air , ia mencair semasa itu terbentuklah sole ( so-lay ) . Sole adalah berupa bukan air bukan juga garam. Sebaliknya apabila berlaku proses penyejatan sole menjadi garam semula .Perubahan garam ini tidak menentukan yang ia tidak semestinya berlaku proses metabolise dalam badan kita . Kanji akan bertukar menjadi gula , protein akan menjadi asid amino dan lemak pula bertukar menjadi gliserin dan asid . Garam tetap garam . Ia secara terus dapat digunakan didalam sel badan dalam bentuk ion yakni sole .Semua makanan mesti berpecah mengikut polaritinya supaya badan dapat menggunakannya. Tetapi garam terus kekal dalam bentuk asalnya malah ia memasuki bahagian otak kita . Garam dan Aktiviti otakMalah proses yang paling mudah dalam badan kita memerlukan garam atau unsur semulajadinya yang berbentuk ion. Sebagai contoh adalah tugas sistem saraf kita untuk menghantar rangsangan yang telah direkod melalui deria input ke otak kita . Dan kemudiannya menghantar maklumat ini kembali kepada otot untuk bertindak balas mengikut rangsangan yang berlaku .
Muncul potensi elektrik berlaku pada dinding membran sel apabila ion caj potassium yang positif meninggalkan sel dan kerana saiznya yang besar juga ion caj sodium yang positif tidak dapat memasukinya . Bahagian luaran menjadi caj positif dan bahagian dalaman menjadi caj negatif . Apabila sistem saraf menerima rangsangan membrannya tiba-tiba menjadi polar bertentangan dan akibatnya telah diresapi oleh ion sodium .
Dalam masa 1 /1000 saat , potensi elektrik berubah dan dibebaskan , dengan setiap denyutan saraf , 90 mill volt tenaga terhasil. Rangsangan yang diterima kini bertukar menjadi fikiran dan perbuatan . Tanpa unsur potassium dan sodium dalam garam, proses ini mustahil berlaku . Apalagi untuk berfikir , apalagi untuk bertindak juga mustahil tanpa kehadiran unsur berkenaan. Tindakan minum segelas air , memerlukan berjuta-juta arahan yang berlaku melalui dorongan . Pada mulanya hanyalah fikir nak minum . Fikiran itu bukan apa-apa tapi adalah frekuensi elektromagnet . Garam bertanggungjawab untuk membolehkan frekuensi itu ditukarkan menjadi arahan kepada otot dan organ .Bagaimana Garam Boleh Bertukar Menjadi Sodium Klorida ?Dengan kewujudan perkembangan industri , garam asli telah mengalami pembersihan kimia dan berkurang menjadi kombinasi sodium dan klorida . Mineral penting dan jejak unsurnya telah dibuang menjadi tidak asli lagi. Walau bagaimana pun sodium klorida adalah tidak asli, terasing dan bahan kurang menyihatkan dan tiada persamaan dengan garam .
Sama dengan gula putih bertapis , garam suatu ketika dahulu dianggap emas putih ,telah bertukar menjadi racun putih ! Walau bagaimanapun , ada sebab penting terakhir dibiarkan bersama dengan unsur-unsur asli lain yang ditemui dalam badan kita . Sodium klorida adalah bahan yang bersifat agresif iaitu bio-kimia, dimana sentiasa mencari persamaan setara untuk menghasilkan kesannya.
 
Persamaan semulajadi seperti potassium, kalsium magnesium , dan mineral lain serta jejak unsur , menunjukkan dari segi sudut biofizikal , corak frekuensi tertentu. Corak ini menentukan corak struktur geometri dalam badan kita . Apabila struktur ini hilang kita adalah tanpa tenaga dan tidak hidup. Garam tidak sepatutnya digunakan sebagai penambah perisa dalam makanan , tetapi kerana corak vibrasinya yang sama seperti tubuh kita ! Emas Putih Kepada Racun PutihSebagaimana biasanya kegunaan garam didapur , begitulah juga hubungan jumlah penyakit dengan garam harian . Hidup adalah mustahil tanpa garam. Tetapi penggunaan garam boleh membunuh kita . Mengapa begitu??? Ini kerana garam biasa kita tidak mengandungi apa-apa yang sama dengan garam kristal yang sedang kita perkatakan di sini. Garam pada hari ini bukanlah garam biasa tetapi sodium klorida . 
Garam asli sepatutnya terdiri daripada bukan hanya dua tetapi lengkap dengan semua unsur semulajadinya . Ini ada persamaan dengan unsur yang dibina oleh badan kita dan semulajadinya ditemui wujud dari ” laut dahulukala ” dimana semua hidupan bermula.
Yang menariknya , darah kita berbentuk sole , mengandungi sama larutan garam sebagaimana laut dahulukala iaitu cecair terdiri dari air dan garam. Nisbahnya kepekatannya sama , sebagaimana wujud berakhirnya hidup laut dahulukala . Sole ini mengalir menerusi lebih dari 56,000 batu aliran air dan salur darah menerusi hidupan kita dengan desakan graviti , terapung , mengawal dan mengimbang tugas dalam badan kita.
 
Bagaimana Garam Membebankan Tubuh kita
Badan kita memerlukan 0.007 auns garam sehari . Sebahagian daripada kita mengalami kekurangan garam, walaupun kita terlebih penuh dengan sodium klorida. Apabila penggunaan garam kita kurang dari 0.007 auns sehari , berlaku ketagihan garam. Mengikut purata perkapita penggunaan garam harian di US adalah antara 0.4 hingga 0.7 auns. Walau bagaimanapun , badan kita hanya mampu mengumuhkan 0.17 auns hingga 0.25 auns sehari menerusi buah pinggang bergantung kepada umur , resam badan dan jantina.
 
Badan mengenalpasti garam biasa sebagai racun bersel dan bukan bahan semulajadi dan mahu memusnahkannya secepat mungkin untuk melindungi dirinya. Ini menyebabkan bebanan mendadak pada tubuh kita untuk berkumuh. Dalam hampir semua produk pengawetan, garam digunakan sebagai salah satu proses mengawet. Jadi dengan menambah garam pada bahan yang sedia awet, badan menerima lebih garam dari jumlah yang sepatutnya dikumuhkan. Akibat Penggunaan Garam Biasa.Kesan menggunakan garam biasa telah membentuk keasidan edema yang tinggi atau lebihan cecair dalam tisu badan punca penyebab terjadinya selulit. Sebab itulah doktor melarang kita mengambil garam lebih. Untuk setiap .035 auns sodium klorida yang tidak boleh dimusnahkan oleh badan menggunakan 23 kali ganda jumlah sel airnya untuk meneutralkan garam itu. 
Kalau kandungan masih terlalu tinggi pengkristalan semula berlaku semasa badan menggunakan semula protin lemak haiwan yang tidak dicernakan ( non-degradable ) biasanya terdapat dalam susu ) yang juga tidak berguna dan tidak dapat dilupus atau dimusnahkan . Protin inilah yang digunakan oleh badan untuk untuk membentuk asid urik untuk menghindarkan lebihan garam. Oleh kerana badan tidak dapat membuang asid urik , ia telah mengikat dirinya dengan sodium klorida untuk membentuk kristal baru dan menempatkan dirinya terus ke dalam sendi tulang .
 
Inilah yang menimbulkan pelbagai jenis penyakit Artritis , gout ( sengal tulang ) , karang buah pinggang dan pundi hempedu ( gall bladder ) . Pengkristalan ini merupakan jalan penyudah keselamatan untuk sel badan dan organ bagi melindungi badan dari mengalami kerosakan mahupun keracunan akibat pengambilan makanan yang tidak betul. Dalam jangka masa panjang ia meracuni sistem badan kerana bahan berkenaan tidak dapat dikumuhkan.
Berminat Hubungi : 019 3343101 @ Beli Online di www.successmall.net
 

LAMPU GARAM BUKIT SEBAGAI TERAPI MINDA

Lampu Garam Bukit Tulen Himalaya Terapi Kristal

Lampu Garam Bukit

Lampu Kristal garam Himalaya bentuknya cantik dan efektif membersihkan udara dengan mengeluarkan ion negative yang kuat,secara ilmiah terbukti meningkatkan kesehatan tubuh,lingkungan dan sesamanya.Juga bersifat hygroscopic dengan mengurangi partikel-partikel udara,virus dan bakteri yang berterbangan di udara .

Lampu garam bukit yang bersinar juga membawa kesegaran dan kenyamanan di kamar tidur,ruang tamu ,ruang dapur,ruang tunggu di rumah sakit, lobi hotel,spa atau salon,atau tempat banyak orang berkumpul dan menghabiskan waktu yang banyak.Gunakan dan letakkan lampu garam bukit di meja, dekat komputer ,di atas meja tempat tidur.Cubalah di rumah dan ion-ion akan bekerja untuk anda.

Ilmuwan,designer interior mulai meneliti kristal garam bukit untuk kesehatan,kegunaan ion dan untuk keindahan lingkungan.Kebudayaan kuno zaman 327 BC (Aleksander agung) mengetahui efek yang luar biasa pada kristal garam himalaya.Kita juga tahu bahwa mereka tidak hanya “lampu kristal yang cantik…” Lampu garam bukit biasanya mengurangi alergi,yang diakibatkan oleh bakteri,juga meningkatkan energi di udara,kesembuhan dengan cahaya yang keluar dari lampu garam bukit, dan lagi udara yang bersih baik bagi anda.Efektif membersihkan udara tanpa bayak peralatan,ganti filter atau tagihan listrik yang mahal. Asma,alergi,sakit kepala,dengkur,stress,kelelahan dan masih banyak lagi masalah yang bisa menjadi alasa untuk menggunakan lampu garam bukit. Hasil yang paling segera terjadi adalah ionic area yang di timbulkan oleh kristal garam.

Lampu Terapi Garam Bukit berasal dari pegunungan Himalaya, perbatasan antara Pakistan dan India. Garam ini telah terbentuk secara alamiah sejak 256 juta tahun yang lalu. Menurut penelitian laboratorium, garam ini empunyai kandungan elemen bio fizik yang dapat meningkatkan kesehatan tubuh manusia, diantaranya: menghasilkan ion negatif untuk membersihkan udara menjadi neutral, murah efektif dan sehat, berfungsi untuk meneutralkan dan mengimbangi gelombang/frekuensi elektromagnetik, dan sebagai terapi cahaya warna yang menghasilkan 600-700 nanometer.

Apa Fungsi & khasiat Lampu Garam Bukit

Mengembalikan ion negatif seperti dikawasan pergunungan dan air terjun yang secara natural memiliki kesegaran udara dan dapat mengurangkan bakteri yang beredar di udara sekitarnya. Mengimbangi pengeluaran ion-ion positif yang merusak kwalitas udara dan kesehatan akibat penggunaan alat-alat elektronik seperti komputer, tv, radio dan AC termasuk asap rokok. Menurut penelitian dari institut penyelidikan biofisika dari Jerman, bahawa pengeluaran uap dari lampu ini bisa mengembalikan kwalitas udara dan meningkatkan ion negative 3 kali lebih banyak.

Menurut Dr. Albert P. Krueger dari Universiti California, kwalitas ion yang baik bisa membunuh bakteria dalam udara dengan cepat. Disamping itu dapat mengurangi kemungkinan terjangkitnya bakteria tersebut pada individu yang lain. Dapat mengurangkan beberapa penyakit seperti sinus, migrain, sakit kepala, dengkuran, demam, gejala asma, alergik, flu, gangguan pernafasan, mengurangkan susah tidur (insomnia), meningkatkan daya tahan tubuh dan menambah produktiviti bekerja serta meningkatkan konsentrasi. Mengurangi bau, mencegah radiasi.

Lampu Garam Bukit menghasilkan Ion Negatif apabila di pasang dengan Lampu. Khasiat Lampu Garam Bukit- Kami hanya fokus kepada Lampu Garam Bukit Bentuk Piramid- Harga RM50.00.
Lampu Garam Bukit Himalaya Berbentuk Bulat Bersaiz 4 inci ini adalah menggunakan Kabel USB. Lampu Model USB ini mengeluarkan 6 cahaya. Harga RM45.00. 
Berminat hubungi 019-3343101 . Penghantaran Percuma Jika Beli 3 Unit. Beli Secara Online @  http://www.successmall.lot.my
FAKTA LAMPU GARAM BUKIT

 1.Membantu mempercepatkan tahap pemulihan pesakit asma, stroke

2. Menstabilkan dan mempertingkatkan kualiti udara

3. Membantu mengurangkan sebahagian besar bakteria dalam udara

4. Ion Negatif di kenali sebagai “Vitamin Udara”

5. Membersihkan udara dari debu debunga

6. Menghilangkan bau yang kurang enak dan asap

7. Mengurangkan tekanan serta keletihan kronik.

8. Menghilangkan pening dan migraine, resdung,demam panas, batuk dan selsema

9. Ketenangan di dalam kawasan rumah, pejabat

10. Menghilangkan bau busuk dan kurang menyenangkan dengan cepat.

11. Menjadikan tidur anda lebih lena serta segar apabila bangun dari tidur

12. Mengurangkan gangguan nyamuk dan serangga kecil

13. Fikiran menjadi lebih fokus terutama bila melakukan ulangkaji (anak-anak)

14. Membebaskan segala ancaman radiasi radioaktif yang dikeluarkan oleh peralatan letrik.

15. Jarang mengidapi demam, batuk dan selesema
Kajian saintifik menunjukkan Lampu Garam Bukit Tulen boleh meningkatkan ion Negatif (Vitamin Udara) sehingga 300% di Eropah. Pengamal Homeopathy menggunakan Lampu Garam Bukit Tulen dalam rawatan mereka.Dr. Albert P. Kruger, seorang ahli mikrobiologi dan ahli patologi ujikaji di Universiti California, mendapati kualiti ion negetif yang kecil boleh membunuh dan menyingkirkan bakteria dalam udara dengan cepat. Ia dapat mengurangkan jangkitan kepada manusia.

Tepi Katil

Selamat digunakan sebagai lampu malam yang cantik dan menjadikan malam anda suasana yang harmoni dan romantik.

Pejabat

Dapat meningkatkan tahap kosentrasi kerja di samping membersihkan ruang udara dan mengurangkan tekanan.

Bilik Bacaan

Mewujudkan suasana yang menyegarkan dalam proses pembelajaran atau bacaan yang lebih lama.

Tepi Komputer atau Meja Pejabat

Sangat sesuai dan bukan sahaja cantik malah dapat mengurangkan radiasi daripada skrin monitor.

Bilik Rawatan atau Terapi

Mewujudkan suasana yang tenang dan membersihkan udara di sekitar bilik.

Ruang Rehat atau Ruang Tamu

Samada di rumah mahupun di pejabat, menjadi satu hiasan yang cantik dan dapat menikmati suasana harmoni

Kawasan Merokok

Dapat menghilangkan bau yang kurang menyenangkan dengan cepat

Feng Shui

Menambah tenaga di dalam bilik apabila diletakkan di tempat-tempat yang strategik.

Dimana Lampu Terapi Garam Harus Diletakkan?

  • Di ruang tamu, ruang makan terutama diruang tidur.
  • Ruangan bilik yang terdapat alat-alat elektronik seperti komputer, AC dan alat-alat elektronik lainnya,
  • Untuk membantu meningkatkan konsentrasi dan mengurangi stress dalam bekerja.
  • Ruangan kelas untuk meningkatkan kecerdasan dan kekuatan berfikir para pelajar dan guru.
  • Klinik dan hospital digunakn untuk mengurangi kuman dan bakteri yang beredar.

Rock Salt atau dikenal sebagai Garam Bukit hanya terdapat dikawasan Asia dan Eropa. Adalah bukit garam batu yang terbentuk secara alami kira-kira 256 juta tahun yang lalu. Garam akan melunturkan atau memecah kotoran dan berkhasiat sebagai pembersih. Garam yang digunakan dalam masakan adalah yang telah diproses menjadi natrium klorida . Garam yang diproses akan mengakibatkan masaalah darah tinggi jika dimakan secara berlebihan. Selain garam yang digunakan sebagai penambah perasa dalam makanan, garam yang disebut Garam Bukit kini menjadi pilihan banyak orang karena khasiatnya.

CARA PENJAGAAN

Batu garam mengandungi bahan “hygroscope” bermakna ia mengeluarkan cecair dari persekitaran, oleh itu jauhkan ia daripada air.

Letakkan di temapt kering atau hawa dingin pada setiap masa.

Tidak sesekali meletakkan lampu di kawasan luar yang terdedah pada cahaya. Ia akan menyebabkan batu garam menjadi lembap. Dengan memasang lampu membolehkan ia kering dengan cepat.

Lampu batu garam boleh dipasang setiap masa untuk pengudaraan yang bagus

KUASA MINDA SEPARA SEDAR UNTUK CAPAI IMPIAN ANDA

BAGAIMANA MENCAPAI SEGALA HASRAT DAN IMPIAN ANDA.Jadi, bagaimana kita hendak menjadi sebagaimana yang kita fikirkan?
Ini petuanya :

Setiap masa (sekerap mungkin) gambarkan dalam pemikiran kita seolah-olah kita telah menjadi orang yang ki…ta ingin jadi, kemudian rangsangkan urat saraf kita untuk merasai dan bertindak mengikut gambaran mental sebagai orang yang kita ingin jadi, melalui minda separuh sedar kita, yang amat berkuasa memproses impian kita!

Untuk Berjaya, kita mesti mempunyai gambaran mental diri kita orang yang berjaya. Kita tidak mungkin Berjaya sekiranya kita mempunyai gambaran mental mengenai diri sendiri sebagai orang yang gagal – gambaran sebagai orang yang gagal ketika ini dan juga masa akan datang!

Ini adalah Undang-undang Alam

UNDANG-UNDANG PERSAMAANKita tidak boleh berfikir mempunyai gambaran mental mengenai sesuatu perkara dan kemudiannya menjadikan diri kita sesuatu yang lain daripada apa yang kita gambarkan.

Kita tidak boleh memikirkan kemiskinan dan kemudian menjadi kaya. Kita tidak boleh memikirkan kebencian dan kemudian merasai kasih.

Oleh yang demikian, kehendak pertama bagi memenuhi gesaan naluri (yang di luar kesedaran, kita sememangnya memilikinya) ialah dengan menggambarkan dalam mental bahawa diri kita sebenarnya adalah menjadi seperti apa yang kita fikirkan.

Kerana ‘Pemikiran Kita’ (Gambaran Mental) mengawal kehidupan kita dan menentukan masa depan kita.

 
ANDA DILAHIR UNTUK MENCIPTA KEKAYAAN

Pemikiran separuh sedar kita merupakan pusat jana kuasa yang menggerakkan urat saraf dan anggota badan kita untuk bertindak menghasilkan keputusan-sekiranya kita memberi arahan matlamat yang berunsurkan… kejayaan, maka ia akan berfungsi sebagai mekanisme kejayaan dan begitu juga sebaliknya.

Berhati-hatilah memilih matlamat dan ‘mengisi minda’, kerana anda akan menjadi seperti apa yang anda fikirkan!

Fikirkan Boleh..Katakan Boleh..Pasti Kita Boleh Mencipta Kekayaan

 
 
Sumber: Facebook Datuk Dr.Maznah Hamid

TUNGKU MODEN MENGGUNAKAN BANTAL PANAS

PENGENALAN

BAGAIMANAKAH ANDA MERAWAT SAKIT PINGGANG YANG MELAMPAU, ATAU KAKI DAN BADAN SENTIASA LENGUH? KETIDAKSELESAAN SEMASA SENGGUGUT ATAU SEMASA MENGANDUNG/LEPAS BERSALIN?

ADAKAH ANDA AKAN MENGHABISKAN WANG KE RUMAH TUKANG URUT ATAU SAUNA ATAU ADAKAH ANDA AKAN MENGAMBIL JALAN MUDAH DENGAN MENELAN PIL PAINKILLER ATAU PIL SEWAKTU DENGANNYA YANG TIDAK ELOK UNTUK JANGKA MASA PANJANG.

DALAM MASA TAK SAMPAI 5 MINIT, SEMUA MASALAH TERSEBUT AKAN SELESAI DAN ANDA AKAN DAPAT MENJIMATKAN WANG ANDA.PENYELESAIAN KEPADA MASALAH TERSEBUT ADALAH DENGAN MENGGUNAKAN TUNGKU MODEN.

KERANA DENGAN ANDA MEMPUNYAI TUNGKU MODEN YANG ANDA BOLEH GUNAKAN DIRUMAH, PEJABAT, DALAM KENDERAAN ATAU DIMANA-MANA DAN PADA BILA-BILA MASA SAHAJA KERANA BENTUKNYA SEPERTI BANTAL BABY YANG KECIL DAN MUDAH DIBAWA KEMANA-MANA.

IANYA ADALAH ADAPTASI DARI TUNGKU TRADISIONAL YANG DIGUNAKAN OLEH ORANG TUA DAHULU YANG SEMEMANGNYA DIKETAHUI UMUM BERKESAN UNTUK PERAWATAN TRADISIONAL.

MAHUKAH KITA MEMBAKAR TUNGKU BESI DIATAS DAPUR API SELAMA 1/2 JAM DAN KEMUDIAN MEMBALUTNYA DENGAN KAIN TAMBAHAN PULA TUNGKU TERSEBUT MENGELUARKAN ASAP DAN BAU YANG TIDAK MENYENANGKAN.

TUNGKU MODEN YANG HANYA MEMAKAN MASA 5 MINIT UNTUK DICAS DAN KEPANASANNYA TAHAN SEHINGGA 2 JAM-KE 4  JAM SEBELUM BETUL-BETUL SEJUK.

MAKLUMAT TAMBAHAN

Bantal Panas ini mendapat banyak info yang positif  bagi  kawan-kawan yang telah guna.  Fungsi dia cam tungku tapi telah dimodenkan dan menyenangkan lagi penggunaannya.
Sangat baik untuk kita sekeluarga ni…. cam promote laks… hihihi.. apasalahnya dak…. untuk kebaikan kita semua. Dalamnya mengandungi cecair garam yng cukup terkenal dengan pengubatan sufi.  Garam terlalu banyak penggunaan dia… Contohnya Rasulullah saw akan makan secubit garam sebelum menjamah makanan lain..

Pasal kegunaan garam… orang dulu-dulu kalau mengalami lenguh-lenguh badan, dorang akan tuam dengan garam panas.  camni cara-cara dia:
Beli 2 kilo garam kasar, goreng dalam kuali biar betul-betul panas.  Goreng dengan api sederhana dan hati-hati sebab garam akan meletup sekali sekala.  hehehe… bila dah cukup panas, bungkus ngan suratkhabar lama, dibalut pula ngan kain batik.  Tekapkan kat tempat sakit seperti belakang, kaki, bahu etc… fuhhh… lepas tu mmg lega… hilang bisa sakit… kalau amalkan selalu InsyaAllah, akan sembuh lenguh2 tu… veen selalu buat dulu… sbb veen ada slip disk… Alhamdulillah, lega… tp kena byk minum air sbb terasa kering tekak dan bergaram dalam mulut ni… garam menyerap dalam tubuh…tetapi sekarang guna tungku garam jer…. kalau lenguh peha tu, pakai seluar yang ada poket tu, balutkan garam panas kecik-kecik dan masukkan dalam poket seluar… sambil-sambil tu boleh buat kerja lain… tak perlu  ler nak baring jer….

Fungsi bantal garam :
1. Mengelakkan artritis.
2. Baik untuk pesakit strok.
3. Mengurangkan sakit servikal vertebra.
4. Mengurangkan sakit kepala, sakit gigi
5. Melegakan sakit leher, bahu dan belakang badan.
6. Melegakan masalah sengugut (period pain)
7. Membantu mengurangkan berat badan.
8. Mengurangkan masalah lenguh-lenguh lutut dan sakit pinggang
9. Mengurangkan masalah perut kembung.
10. Melegakan bahagian tulang patah

Berat = 1.7kg++ setiap satu.. berat gak ni…

Siapa yang sesuai memakainya?
* orang dewasa 12 tahun dan ke atas.
* wanita yang baru lepas bersalin dan menghadapi senggugut.
* Menghadapi masalah lenguh badan dan angin.
* Juga untuk lelaki sesuai untuk seluruh badan kecuali bahagian kemaluan.

Cara-cara penggunaan:
Caj tungku selama 5 hingga 8 minit dan lampu khas akan terpadam secara automatik. Bantal akan menjadi panas sehingga 70 – 80 darjah celcius dan ia akan bertahan di antara 2 – 3 jam

HARGA RM30.00(PENGHANTARAN PERCUMA)

BERMINAT SILA HUBUNGI 019-3343101 @ BELI SECARA ONLINE DI www.successmall.net

TENAGA PIRAMID

TENAGA PIRAMID

Pendahuluan

Kami adalah pengedar Lampu Garam Himalayan Bentuk Piramid. Harga RM50.00. Sila hubungi 019-3343101

 PYRA – tenaga
 MID – tertumpu
 = PYRAMID – Tenaga yang Tetumpu
Anda mungkin mengetahui tentang kewujudan piramid di dunia ini tetapi pernahkan anda mendengar mengenai daya dan tenaga yang dihasilkan daripada piramid yang ada di muka bumi ini ? Bagaimana tenaga ini terhasil dan bagaimana kaedah untuk menggunakannya untuk memenuhi keperluan seharian kita ?

Tenaga Piramid merupakan bentuk tenaga mistik yang masih lagi dikaji oleh penyelidik mengenainya. Namun telah ramai yang menggunakan tenaga tersebut dan terbukti keberkesanannya. Pengunaan tenaga ini tidak dikaitkan dengan sebarang amalan keagamaan kerana ia bersifat semulajadi dan universal. Percaya atau tidak tentang keupayaan tenaga Piramid ini adalah bergantung sejauh mana anda dapat menggunakan tenaga ini mengikut kaedah yang ditunjukkan. Ingat, piramid tidak berkuasa tetapi tenaga yang ada di dalamnya adalah anugerah Allah untuk kita ,sebagai khalifah di muka bumi ini untuk menggunakannya.

Tenaga yang terdapat di dalam binaan Piramid hanya merujuk kepada tenaga , daya dan kuasa yang terdapat di alam semesta ciptaan Allah . Ia sama seperti tenaga tenaga lain yang diketahui oleh sains seperti tenaga cahaya, mekanikal, bunyi , cahaya dan sebagainya. Bezanya Cuma sains moden tidak mengiktiraf tenaga piramid sebagai satu tenaga dalam erti kata sains moden kerana para saintis tidak dapat menjelaskan mengapa terdapatnya kuasa di dalam binaan piramid atau mengapa tenaga dan daya dapat disalurkan dan dikumpulkan dengan hanya menggunakan sebuah piramid.Secara saintifiknya, bahagian tajam atau runcing yang menghala ke atas akan menarik ion-ion atau tenaga dari atmosfera sebagaimana bahagian tajam yang dipasang di atas bumbung struktur tinggi untuk menarik pancaran kilat ke bumi. Bahagian di bawah bentuk tajam atau runcing pula akan mengumpulkan tenaga yang berada di bawahnya sebagaimana terdapatnya kebocoran di lapisan ozon tertentu di atmosfera kerana bahagian tersebut merupakan bahagian yang meruncing berbanding bahagian lapisan ozon yang lain.Kesimpulannya struktur binaan piramid akan menarik tenaga dari alam ini dan mengumpulkannya di dalam binaannya serta akan dipancarkan ke empat penjuru mengikut penjuru yang ada pada binaan piramid. Pancaran tenaga itu tidak dapat berbuat apa apa kecuali difokuskan dengan penggunaan minda kita yang juga merupakan sebahagian daripada pancaran gelombang yang boleh diubahsuai mengikut keadaan. Sebagai contoh, pancaran cahaya matahari tidak dapat membakar kecuali kita menggunakan kanta untuk memokuskan pancaran menjadi terkumpul dan membakar objek yang disinarinya.Dengan menghalakan diri anda kepada piramid yang terdapat di Mesir atau di mana mana sahaja di alam ini, atau ke permukaan piramid yang anda bina sendiri ( daripada kadbod ), akan berlakulah perkara-perkara yang mengagumkan serta dapat menyelesaikan masalah kehidupan anda.

KAJIAN YANG TELAH DILAKUKAN
 
Barang dan objek yang diletakkan di dalam piramid akan :-

Mengekalkan warna bunga ros
Mengekalkan ketajaman pisau cukur
Mengering dan mengekalkan bentuk serta buah epal
Mengekalkan kilauan barang – barang perhiasan
Mengekalkan kesegaran susu segar dalam masa yang lebih panjang
Membantu perkembangan pokok
Meningkatkan rasa / aroma kopi dan jus buah buahan
Mengeringkan daging dan makanan mentah tanpa mngubah rasanya
Meningkatkan kualiti tidur dan rehat
Meningkatkan daya penyembuhan penyakit
Memudahkan proses meditasi dan menenangkan fikiran

PENETAPAN LOKASI PIRAMID

1. Mengikut unjuran Utara – Selatan. Gunakan kompas untuk penentuan
2. Jauh daripada sumber elektrik, medan magnet dan elektrostatik                                                                                                            3. Tempat yang tidak menjadi tumpuan ramai
4. Tempat yang tenang dan bebas daripada kebisingan
5. Tempat yang kedudukan piramid tidak akan diganggu oleh orang lain.
6. Boleh diletakkan di luar rumah tetapi ada perlindungan daripada panas dan hujan
7. Di atas permukaan yang rata.
8. ’Bersihkan’ energi tempat untuk perletakan Piramid sebelum meletaknya di lokasiberkenaan kerana energi negatif yang sedia ada di lokasi berkenaan akan mempengaruhi energi yang akan dipancarkan oleh piramid berkenaan
9. Sebagai penambahan, letakkan beberapa kristal terpilih di sekitar piramid serta gunakan wangi wangian di sekitarnya untuk menambahkan lagi keberkesanan tenaga yang dipancarkan oleh piramid.
10. Sekarang, andaikan lokasi berkenaan adalah tempat yang istimewa dan jauhi daripada berkata sesuatu yang negatif, emosi yang negatif serta perbuatan yang tidak sepatutnya di lokasi berkenaan kerana semua ini akan mempengaruhi tenaga yang dipancarkan oleh piramid.
11. Seeloknya, lakukan solat dan aktiviti kerohanian seperti berzikir dan membaca al Quran di lokasi berkenaan.
12. Tenaga Piramid boleh digunakan mengikut kaedah yang akan diterangkan dan keperluan yang anda mahukan.Apakah yang akan berlaku bila piramid telah berada di lokasi yang betul ?

Setelah di tempatkan di lokasi yang tepat, maka anda akan dapati tidak ada apa apa yang akan berlaku. Ini samalah seperti mana anda meletakkan kedudukan antena TV di tempat yang betul, tidak ada apa apa yang akan berlaku pada TV anda.

Ingatlah bahawa piramid adalah sebuah alat seperti antena TV. Maka untuk mendapatkan hasil yang berkesan, anda perlu membuat penyelarasan gelombang iaitu dengan menggunakan kekuatan minda ataupun kekuatan daya pemikiran anda iaitu FOKUS MINDA terhadap kemahuan yang anda hajati.
RAHSIA PERMUKAAN PIRAMID
1. Permukaan Utara – Kekayaan Kebendaan ( Fizikal )

Permukaan Utara dapat dikaitkan dengan perkara-perkara yang boleh dilihat dan disentuh. Dengan membuat penyelarasan keserasian diri anda dengan gelombang tenaga yang dipancarkan oleh piramid berkenaan, maka anda dapat menggunakannya untuk mencapai kehendak anda berkaitan kebendaan atau material. Walau bagaimanapun perlu diingat bahawa tenaga piramid mematuhi hukum alam, maka anda tidak seharusnya mengambil sikap tamak dan takbur dalam mengejar impian keduniaan ini.

2. Permukaan Timur – Perasaan kasih Sayang dan Kedamaian Jiwa ( Emosi )

Perasaan kasih sayang di sini tidak bermaksud atas dorongan nafsu seks tapi adalah nilai kasih sayang yang abadi serta semulajadi. Sebagai contoh untuk menguatkan hubungan kekeluargaan, meningkatkan ikatan rumah tangga, kedamaian dalam kehidupan dan seumpamanya.

Jangan disalahgunakan Tenaga Permukaan Timur ini dengan berhajat agar sesaorang yang tidak sukakan anda akan menjadi sebaliknya hingga ke tahap sukar melupakan anda. Ini menyeleweng dari tujuan sebenarnya pengunaan tenaga piramid yang berkaitan dengan hukum alam.

3. Permukaan Selatan – Perlindungan dan Penyerangan

Permukaan Selatan mempunyai daya tenaga yang kuat. Ini kerana Permukaan Selatan mewakili simbul API. Jesteru itu tenaga permukaan ini dapat digunakan bagi tujuan kebaikan dan kejahatan. Perlu diingatkan bahawa di dalam hukum karma dan alam, setiap perbuatan ada balasan serta kesannya kepada diri kita sendiri. Maka berhati hatilah dalam menggunakan Tenaga Permukaan Selatan ini dalam kehidupan seharian.

Walaupun tenaga ini boleh digunakan untuk perlindungan dan penyerangan, penggunaan sebagai perlindungan adalah lebih baik. Penggunaan tenaga secara penyerangan hanya dapat digunakan secara defensif iaitu mengembalikan tenaga negatif yang dilakukan oleh orang lain terhadap kita dan bukannya memancarkan tenaga untuk merosakkan orang lain.

4. Permukaan Barat – Kesihatan dan Kekuatan

Permukaan Selatan ini mewakili simbol AIR yang bersifat suci lagi menyucikan. Dengan Tenaga Permukaan Barat ini, anda boleh menggunakannya untuk tujuan rawatan dan juga menambahkan kekuatan tubuh badan. Perlu diingat, penggunaan Tenaga Penyembuhan ini hanyalah bersifat ”supplementary effort”, maka untuk itu ubat-ubatan dan makanan tambahan berkhasiat masih diperlukan untuk mempercepatkan lagi penyembuhan diri anda.

  
sumber : AURA ASSHIFA ( http://auraasshifa.blogspot.com/ )
 

GARAM BUKIT / GARAM BUKIT HIMALAYA / HIMALAYAN ROCK SALT

MAKLUMAT GARAM BUKIT / HIMALAYA ROCK

Kami adalah pemborong dan pengedar pelbagai jenis bentuk Garam Bukit seperti Garam Masakan, Rendaman Kaki,Mandian, Sabun garam dan Lampu Garam. Terdapat juga produk seperti sabun susu kambing dan Bantall Panas. Hubungi 019-3343101 untuk belian @ Beli Online di www.successmall.net.

PENGENALAN

Dari Abdullah bin Umar r.a, dari Nabi s.a.w., “Sesungguhnya Allah s.w.t menurunkan empat perkara berkat (mempunyai kebaikan) dari langit (menerusi hujan) ke bumi iaitu besi, api, air dan garam.”-(HR al-Baghawiy)
 
Seperti yang kita tahu , Pergunungan Himalaya mempunyai 1001 keunikan semulajadi yang amat mengkagumkan > Selain merupakan Gunung yang Tertinggi Di Dunia, di sana juga terdapat sejenis khazanah alam yang tak ternilai yang amat sukar didapati di kawasan lain di dunia ini. Penemuan Mineral Garam Semulajadi amat memberi manafaat kepada manusia dari segi perubatan  dan kajian ilmiah.
 
Terbentuk seiring dengan bahan galian bernilai PERMATA lebih 250,000,000 juta tahun dahulu, ianya mempunyai 84 mineral yang sememangnya ada adalam tubuh manusia
 
GARAM KRISTAL GUNUNG HIMALAYAadalah garam bukit yang berasal dari kawasan Gunung Himalaya dan berada dalam bentuk asalnya. Ia adalah garam organik yang paling berkhasiat, paling bersih dan mempunyai struktur geomatrik kristaline yang amat sempurna. Ia mengandungi semua unsur yang terdapat dalam tubuh manusia.Garam Gunung Himalaya berbeza daripada garam halus biasa yang diproses yang mana kandungan sodiumnya adalah sodium pasif yang menyebabkan tekanan darah naik. Garam memudharatkan apabila proses “pembersihan” turut menyahkan unsur potassium, kalsium, magnesium dan besi yang perlu bekerjasama dengan sodium. Garam merupakan satu rahmat daripada Allah SWT yang boleh dinikmati dan tidak semestinya ditakuti kemudharatannya.

Garam bukit menambah kualiti segala sesuatu yang dicampur dengannya.Ia berfungsi sebagai pemangkin dalam tindakbalas kimia oleh itu sangat perlu dalam penghadaman dan pencernaan makanan, mengurangkan masalah angin dan gastrik. Ia sangat cekap melancarkan pengaliran darah, merangsang kelenjar untuk merembes hormon, asid amino, mineral dan vitamin oleh organ tubuh. Ia kaya dengan iodin dan mampu mengimbangi kalsium dalam tubuh iaitu mineral yang penting untuk mencegah osteoporosis.

Fakta
– Garam meningkatkan kadar metabolisma dan memecahkan rangkaian lemak dan kolesterol
– Melancarkan pengaliran jus hempedu, penting dalam pengawalan berat badan.
– Dapat menyahkan toksin dan asid uric, dengan itu dapat merawat masalah gout dan sakit tumit.
– Garam mengandungi unsur pembersih, penghilang lendir, bersifat penyerap dan mencegah bau busuk dan kerosakan lantas mengelakkan keracunan dalam perut.
– Garam mampu menyerap gas-gas lengai dalam perut dan usus.
– Garam merangsang kelenjar tiroid yang penting dalam pembinaan tulang yang kuat (bone minerlisation).
– Bersifat pengalir yang efisien
– Garam melancarkan system saraf dan pengaliran neuro transmitters yang menghantar isyarat kepada otak.
– Sifat penyerapan garam adalah faktor yang penting dalam rawatan kanser yang merupakan penyakit dasar.
– Garam menambahkan kandungan oksigen dalam darah yang sangat diperlukan untuk melemahkan virus kanser.

 Garam atau kristalpula didapati hasil daripada bunyi yang amat ditakuti oleh unsur-unsur jahat ini. Garam laut Mediteranean dan laut mati mempunyai kekuatan kestabilan pada unsur darah tubuh iaitu sistem tulang. Orang-orang tua di zaman dahulu mempunyai banyak petua tentang kehebatan garam. Garam sebenarnya dapat meneutralkan unsur asid di dalam perut. Angin, gastrik, kejang, kesakitan dan bisa-bisa adalah berpunca daripada faktor kekurangan garam. Sebenarnya garam yang kita gunakan dalam masakan mengandungi banyak sodium berbanding garam yang terdapat pada laut Mediteranean yang didapati lebih semula jadi dan mengandungi banyak potasium. Pengambilan sodium yang berlebihan akan mengakibatkan pelbagai penyakit.

Kandungan Garam bukit

.100% Asli – Mengandungi 84 “ natural” elemen yang diperlukan oleh tubuh badan manusia:

Hydrogen, Lithium,Beryllium, Boron,Carbon, Nitrogen,Oxygen,Fluoride,Sodium,  Magnesium,Aluminum, Silicum, Phosphorus,sulfur,Chloride,Calcium,Scandium,Titanium,Vanadium,    Chromium,manganese,iron,cobalt,nickel,copper,zinc,gallium,germanium,arsenic,selenium,bromine, Rubidium,strontium,yttrium,zirconium,niobium,molybdenum,ruthenium,rhodium,palladium,silver, cadmium,indium,tin,antimony,tellurium,iodine,cesium,barium,lanthanum,cerium,praseodymium, Samarium,europium,gadolinium,terbium,dysprosium,holmium,erbium,thulium,ytterbium,lutetium, Hafnium,tantalum, fungsten,rhenium. Osmium,iridium,platinum,gold ,mercury ,thallium,lead, bismuth,Polonium, Astatine, Francium, Radium, Actinium, Thorium, Protactinium, Uranium,Neptunium and Plutonium.

Maklumat di bawah adalah dari Natural Resources, Inc., pengarang buku, “Water & Salt, The Essence of Life” oleh Dr. Barbara Hendel, MD and Biophysicist, Peter Ferreira.

Cahaya matahari telah mengeringkan laut dahulukala yang wujud sejak berjuta-juta tahundahulu sehingga garam bukit terjadi. Garam bukit ini kelihatan jernih dan semulajadi . Ia terbentuk akibat berlaku tekanan. Semakin tinggi tekanan semakin sempurnalah bentuk dan strukturnya . Mengikut maklumat yang diperolehi garam bukit ini adalah satu-satunya berstruktur geometrik pernah ditemui . Antara warna yang biasa didapati adalah putih, pink , oren kemerah-merahan . Lagi banyak kesempurnaan geometri garam makin tinggi nilainya. Samalah seperti berlian .

Suatu ketika dahulu garam bukit dikenali sebagai ” Raja Garam atau emas putih ” kerana ia hanya dihidangkan kepada golongan diraja sahaja . Elemen garam yang amat kecil memudahkan sel badan kita untuk menyerap unsurnya. Ia tidak cerna dalam badan malah ia tidak mengandungi kalori merbahaya . Dari sudut geologi garam ini juga dikenali sebagai ” halite ” ( garam biasa ) yang berkomposisikan sodium klorida .NACL .
 

Kuasa Garam Untuk Bertukar

Dari kaca mata sains , garam mempunyai nilai yang unik . Berbanding struktur kristal yang lain , struktur atom garam bukan berbentuk molekul tetapi berbentuk caj elektrik. Fakta ini membuktikan garam mampu berubah bentuk . Semasa kristal Kuarza direndam ke dalam air ia langsung tidak bertukar menjadi molekul walaupun ia berstruktur kristal .Sungguh pun kristal boleh membekalkan tenaga, corak frekuensi tenaga bergantung kepada corak air , yang dengan mudahnya terlarut . Kristal Kuarza berkeadaan kekal . Ia terlalu kaku untuk larut atau dikaitkan dengan polaritinya .

Apabila garam larut dalam air , ia mencair semasa itu terbentuklah sole ( so-lay ) . Sole adalah berupa bukan air bukan juga garam. Sebaliknya apabila berlaku proses penyejatan sole menjadi garam semula .Perubahan garam ini tidak menentukan yang ia tidak semestinya berlaku proses metabolise dalam badan kita . Kanji akan bertukar menjadi gula , protein akan menjadi asid amino dan lemak pula bertukar menjadi gliserin dan asid . Garam tetap garam . Ia secara terus dapat digunakan didalam sel badan dalam bentuk ion yakni sole .Semua makanan mesti berpecah mengikut polaritinya supaya badan dapat menggunakannya. Tetapi garam terus kekal dalam bentuk asalnya malah ia memasuki bahagian otak kita .Garam dan Aktiviti otak

Malah proses yang paling mudah dalam badan kita memerlukan garam atau unsur semulajadinya yang berbentuk ion. Sebagai contoh adalah tugas sistem saraf kita untuk menghantar rangsangan yang telah direkod melalui deria input ke otak kita . Dan kemudiannya menghantar maklumat ini kembali kepada otot untuk bertindak balas mengikut rangsangan yang berlaku .

Muncul potensi elektrik berlaku pada dinding membran sel apabila ion caj potassium yang positif meninggalkan sel dan kerana saiznya yang besar juga ion caj sodium yang positif tidak dapat memasukinya . Bahagian luaran menjadi caj positif dan bahagian dalaman menjadi caj negatif . Apabila sistem saraf menerima rangsangan membrannya tiba-tiba menjadi polar bertentangan dan akibatnya telah diresapi oleh ion sodium .
Dalam masa 1 /1000 saat , potensi elektrik berubah dan dibebaskan , dengan setiap denyutan saraf , 90 mill volt tenaga terhasil. Rangsangan yang diterima kini bertukar menjadi fikiran dan perbuatan . Tanpa unsur potassium dan sodium dalam garam, proses ini mustahil berlaku . Apalagi untuk berfikir , apalagi untuk bertindak juga mustahil tanpa kehadiran unsur berkenaan.Tindakan minum segelas air , memerlukan berjuta-juta arahan yang berlaku melalui dorongan . Pada mulanya hanyalah fikir nak minum . Fikiran itu bukan apa-apa tapi adalah frekuensi elektromagnet . Garam bertanggungjawab untuk membolehkan frekuensi itu ditukarkan menjadi arahan kepada otot dan organ .

Bagaimana Garam Boleh Bertukar Menjadi Sodium Klorida ?

Dengan kewujudan perkembangan industri , garam asli telah mengalami pembersihan kimia dan berkurang menjadi kombinasi sodium dan klorida . Mineral penting dan jejak unsurnya telah dibuang menjadi tidak asli lagi. Walau bagaimana pun sodium klorida adalah tidak asli, terasing dan bahan kurang menyihatkan dan tiada persamaan dengan garam .

Sama dengan gula putih bertapis , garam suatu ketika dahulu dianggap emas putih ,telah bertukar menjadi racun putih ! Walau bagaimanapun , ada sebab penting terakhir dibiarkan bersama dengan unsur-unsur asli lain yang ditemui dalam badan kita . Sodium klorida adalah bahan yang bersifat agresif iaitu bio-kimia, dimana sentiasa mencari persamaan setara untuk menghasilkan kesannya.
 
Persamaan semulajadi seperti potassium, kalsium magnesium , dan mineral lain serta jejak unsur , menunjukkan dari segi sudut biofizikal , corak frekuensi tertentu. Corak ini menentukan corak struktur geometri dalam badan kita . Apabila struktur ini hilang kita adalah tanpa tenaga dan tidak hidup. Garam tidak sepatutnya digunakan sebagai penambah perisa dalam makanan , tetapi kerana corak vibrasinya yang sama seperti tubuh kita !Emas Putih Kepada Racun Putih

Sebagaimana biasanya kegunaan garam didapur , begitulah juga hubungan jumlah penyakit dengan garam harian . Hidup adalah mustahil tanpa garam. Tetapi penggunaan garam boleh membunuh kita . Mengapa begitu??? Ini kerana garam biasa kita tidak mengandungi apa-apa yang sama dengan garam kristal yang sedang kita perkatakan di sini. Garam pada hari ini bukanlah garam biasa tetapi sodium klorida .

 
Garam asli sepatutnya terdiri daripada bukan hanya dua tetapi lengkap dengan semua unsur semulajadinya . Ini ada persamaan dengan unsur yang dibina oleh badan kita dan semulajadinya ditemui wujud dari ” laut dahulukala ” dimana semua hidupan bermula.
Yang menariknya , darah kita berbentuk sole , mengandungi sama larutan garam sebagaimana laut dahulukala iaitu cecair terdiri dari air dan garam. Nisbahnya kepekatannya sama , sebagaimana wujud berakhirnya hidup laut dahulukala . Sole ini mengalir menerusi lebih dari 56,000 batu aliran air dan salur darah menerusi hidupan kita dengan desakan graviti , terapung , mengawal dan mengimbang tugas dalam badan kita.
Bagaimana Garam Membebankan Tubuh kita
Badan kita memerlukan 0.007 auns garam sehari . Sebahagian daripada kita mengalami kekurangan garam, walaupun kita terlebih penuh dengan sodium klorida. Apabila penggunaan garam kita kurang dari 0.007 auns sehari , berlaku ketagihan garam. Mengikut purata perkapita penggunaan garam harian di US adalah antara 0.4 hingga 0.7 auns. Walau bagaimanapun , badan kita hanya mampu mengumuhkan 0.17 auns hingga 0.25 auns sehari menerusi buah pinggang bergantung kepada umur , resam badan dan jantina.
 
Badan mengenalpasti garam biasa sebagai racun bersel dan bukan bahan semulajadi dan mahu memusnahkannya secepat mungkin untuk melindungi dirinya. Ini menyebabkan bebanan mendadak pada tubuh kita untuk berkumuh. Dalam hampir semua produk pengawetan, garam digunakan sebagai salah satu proses mengawet. Jadi dengan menambah garam pada bahan yang sedia awet, badan menerima lebih garam dari jumlah yang sepatutnya dikumuhkan.Akibat Penggunaan Garam Biasa.

Kesan menggunakan garam biasa telah membentuk keasidan edema yang tinggi atau lebihan cecair dalam tisu badan punca penyebab terjadinya selulit. Sebab itulah doktor melarang kita mengambil garam lebih. Untuk setiap .035 auns sodium klorida yang tidak boleh dimusnahkan oleh badan menggunakan 23 kali ganda jumlah sel airnya untuk meneutralkan garam itu.

 
Kalau kandungan masih terlalu tinggi pengkristalan semula berlaku semasa badan menggunakan semula protin lemak haiwan yang tidak dicernakan ( non-degradable ) biasanya terdapat dalam susu ) yang juga tidak berguna dan tidak dapat dilupus atau dimusnahkan . Protin inilah yang digunakan oleh badan untuk untuk membentuk asid urik untuk menghindarkan lebihan garam. Oleh kerana badan tidak dapat membuang asid urik , ia telah mengikat dirinya dengan sodium klorida untuk membentuk kristal baru dan menempatkan dirinya terus ke dalam sendi tulang .
 
Inilah yang menimbulkan pelbagai jenis penyakit Artritis , gout ( sengal tulang ) , karang buah pinggang dan pundi hempedu ( gall bladder ) . Pengkristalan ini merupakan jalan penyudah keselamatan untuk sel badan dan organ bagi melindungi badan dari mengalami kerosakan mahupun keracunan akibat pengambilan makanan yang tidak betul. Dalam jangka masa panjang ia meracuni sistem badan kerana bahan berkenaan tidak dapat dikumuhkan.

Tentang Garam

Garam atau kristal pula didapati hasil daripada bunyi yang amat ditakuti oleh unsur-unsur jahat ini. Garam laut Mediteranean dan laut mati mempunyai kekuatan kestabilan pada unsur darah tubuh iaitu sistem tulang. Orang-orang tua di zaman dahulu mempunyai banyak petua tentang kehebatan garam. Garam sebenarnya dapat meneutralkan unsur asid di dalam perut. Angin, gastrik, kejang, kesakitan dan bisa-bisa adalah berpunca daripada faktor kekurangan garam. Sebenarnya garam yang kita gunakan dalam masakan mengandungi banyak sodium berbanding garam yang terdapat pada laut Mediteranean yang didapati lebih semula jadi dan mengandungi banyak potasium. Pengambilan sodium yang berlebihan akan mengakibatkan pelbagai penyakit.

Garam atau sulfur amat ditakuti oleh segala binatang berbisa yang menjadi penawar atau teman kepada orang yang ingin memasuki hutan rimba. Ini kerana sulfur atau juga dikenali sebagai belerang ini mempunyai frekuensi bunyi yang amat laju tetapi masih tidak boleh dikesn oleh organ pendengarn manusia. Inilah sebabnya mengapa ahli sihir tidak boleh meramalkan bila gempa bumi akan berlaku.

 Asal-usul garam bukit.

Ia lebih dikenali sebagai GARAM KRISTAL GUNUNG HIMALAYA adalah garam bukit yang berasal dari kawasan gunung Himalaya dan berada dalam bentuk asalnya. Ia adalah garam organik yang paling berkhasiat, paling bersih dan mempunyai struktur geomatrik kristaline yang amat sempurna. Ia mengandungi semua unsur yang terdapat dalam tubuh manusia.

Sejarah dan Kebaikan Garam Bukit

KEBAIKAN GARAM BUKIT

  • Mempunyai 84 jeis Mineral yang tidak terdapat dalam garam biasa.
  • Mengimbangkan tekanan darah.
  • Meningkatkan kekuatan badan dan oksigen di dalam badan.
  • Menguatkan struktur tulang (kalsium).
  • Kardiovaskular.
  • Angin Ahmar, migraine, kencing manis, darah tinggi, gout, batu karang
  • Kecantikan dan kesihatan kulit dan dalaman
  • Meleraikan gumpalan sel-sel darah merah
  • Menganjalkan saluran darah
  • Melarutkan sebarang pengumpulan kalsium dalam darah
  • Membekalkan zat mineral berbentuk ionik yang seimbang
  • Melaraskan kelancaran sistem saraf
  • Membantu pembaharuan semula sel-sel
  • Membantu pergerakan otot-otot usus
  • Keseimbangan mineral mensinergikan sistem metabolik dengan lebih sempurna
  • Menyelesaikan masalah kesihatan yang berpunca dari ketisakseimbangan mineral
  • Membantu penyerapan vitamin dengan lebih sempurna
  • Membantu dalam penyembuhan penyakit kulit
  • Membantu menguatkan tenaga batin
DLL… INSYAALLAH.. jika digunakan secara berterusan dan anda dinasihatkan untuk tidak mencampurkan garam bukit dengan garam biasa
 
Garam Bukit Adalah Garam Kesihatan
 
Apakah dia antara RAHSIA MAKANAN TERNAKAN yang bermutu tinggi & berkhasiat? terdapat satu unsur semulajadi yang Allah jadikan dengan kesempurnaan sifatnya memberikan banyak manfaat kepada manusia, tumbuhan dan haiwan, yakni kewujudan garam bukit.KEBAIKAN GARAM BUKIT:
– menyihatkan tubuh badan dan menyeimbangkan cas dalam tubuh
– melancarkan darah
– menyuburkan kesihatan ternakan
– membunuh kuman dalam udaraGaram bukit atau yang dipanggil rock salt ini wujud sebagai lapisan mendapan mineral di kawasan tanah tinggi, di bukit-bukau,gunung-ganang dan ada juga di kawasan laut/tasik yang surut atau di playa. garam bukit terhasil daripada mendapan garam daripada laut sejak beribu-ribu tahun dahulu.KETAHUI RAHSIA MAKANAN TERNAKAN YANG BERKUALITI TINGGI
Tekanan tinggi yang terhasil dari pergerakan lapisan-lapisan bumi, haba, mendapan dan mampatan telah menyebabkan kewujudan garam bukit ini, tak kira samada di kawasan berdekatan laut/paras laut atau kawasan tanah tinggi. oleh sebab garam termampat ini mengumpulkan pelbagai unsur purbakala didalamnya, maka garam bukit menjadi garam yang tinggi kandungan mineral, sempurna dan memiliki semua zat galian yang baik untuk kehidupan.
nama saintifik garam bukit adalah halite, dan kandungannya adalah seperti garam biasa, yakni natrium klorida (NaCl). beza garam bukit dengan garam biasa ialah garam bukit mengandungi berpuluh-puluh unsur surihan/mineral lain didalamnya yang lengkap untuk keperluan tubuh dan ternakan. ia mengandungi pelbagai unsur mineral, mungkin 60-80 jenis mineral termasuk sylvite (KCl) dan gypsum(CaSO4) yang lebih umum. Dilaporkan garam bukit dari Himalaya mengandungi 84 unsur mineral di dalamnya. Garam bukit terbentuk daripada pengewapan laut purba yang menjadi gunung-ganang seperti laut mediterranean dan lautan atlantik.
HIRA’Garam bukit ini, yang juga dipanggil hira’ tuhan berikan kepada negara kita juga, ianya wujud di kawasan yang sangat tua kewujudannya iaitu di daerah lenggong, perak. Lenggong, perak disahkan oleh para saintis tempatan sebagai daerah yang terpisah dengan kawasan gunung krakatoa di sumatera yang merupakan antara kawasan terawal wujud dalam peradaban manusia. dikawasan ini juga dijumpai manusia purbakala ‘perakman’, pelbagai tumbuhan eksotik seperti rafflesia dan pokok aji serta tanah pamah yang subur. 
 
Kelebihan garam

Amalan Rasulullah S.A.W memakan secubit garam sebelum dan selepas makan kini dibuktikan oleh sains bahawa tabiat ini menambahkan keberkesanan perut untuk menghadam makanan dan menghindarkan perut dari menyerap racun.

Ternyata berkesan menghilangkan pelbagai penyakit.

Garam Bukit Tulen sebagai minuman Kesihatan

LARUTAN TEPU GARAM BUKIT TULEN (SOLE BRINE) TERAPI KRISTALTubuh manusia memerlukan garam termasuk elemen-elemen kelumit. Meminum larutan garam dari hablur garam bukit tulen dapat merangsang sistem pencernaan dan metabolisma. Larutan ini juga dipercayai :1) Menyumbang tenaga semulajadi yang tersimpan dalam struktur hablur garam dan tubuh dapat menggunakannya selama 24 jam.
2) Membantu memperseimbang kealkalian / keasidan dalam tubuh dan meneutralkan tekanan darah.
3) Membantu melarutkan dan menyah mendapan yang boleh mengakibatkan pembentukan “batu” dan pelbagai jenis rheumatisme seperti arthritis, batu hempedu dan batu karang.
4) Membantu meredakan rasa ketagihan. Ketagihan gula dan alkohol hilang sebaik sahaja pengambilan awal larutan tepu garam bukit tulen.Profesor Peter Ferreira, seorang pakar biofizik berbangsa German telah menjalankan beberapa jenis ujian-ujian klinikal ke atas pesakit-pesakit yang mengambil larutan tepu Garam Bukit pada setiap hari dan Melaporkan keputusan berikut:a) Pesakit-pesakit mengalami kehilangan Logam-logam berat dari tubuh seperti Plumbum, Merkuri(Raksa) dan Arsenik
b) Pengungkaian enapan-enapan Kalsium
c) Proses detoksifikasi perlahan tetapi berkesan
d) Memperseimbang pH darah.

Berbeza dengan garam biasa.

Garam Gunung Himalaya ternayata berbeza daripada garam halus biasa yang diproses yang mana kandungan sodiumnya adalah sodium pasif yang menyebabkan tekanan darah naik. Garam memudaratkan apabila proses “pembersihan” turut menyahkan unsur potassium, kalsium, magnesium dan besi yang perlu bekerjasama dengan sodium. Garam merupakan satu rahmat daripada Allah SWT yang boleh dinikmati dan tidak semestinya ditakuti kemudaratannya.

Kebaikan garam bukit.

Kalau anda perasan ada ketenangan, nyaman, selesa bila ditempat-tempat seperti dihutan, bukit-bukit, kawasan pergunungan, air terjun, tepi pantai atau pun selepas hujan lebat. Ini adalah kerana di tempat tersebut dan juga selepas hujan lebat, kandungan ion negative adalah lebih tinggi pada ketika itu yg menghasilkan elektrikal balance atau dipanggil ionic balance.

Garam bukit menambah kualiti segala sesuatu yang dicampur dengannya. Ia berfungsi sebagai pemangkin dalam tindak balas kimia oleh itu sangat perlu dalam penghadaman dan pencernaan makanan, mengurangkan masalah angin dan gastrik. Ia sangat cekap melancarkan pengaliran darah, merangsang kelenjar untuk merembes hormon, asid amino, mineral dan vitamin oleh organ tubuh. Ia kaya dengan iodin dan mampu mengimbangi kalsium dalam tubuh iaitu mineral yang penting untuk mencegah osteoporosis

Kebaikan garam bukit yang lain.

-Meneutralkan dan mempertingkatkan kualiti udara
– Mengurangkan pencemaran udara
– Mempercepatkan tahap pemulihan pesakit asthma
– Mepercepatkan proses penyembuhan luka akibat terbakar
– Memberikan kesan positif ke atas tindakan kita terhadap perangsang deria
– Mengurangkan sebahagian besar bakteria yang terkandung di dalam udara rumah
– Digunakan sebagai bahan terapi penyinaran untuk meningkatkan sistem imunisasi kita
– Melegakan resdung, migrain, pening kepala, demam panas dan serangan selsema
– Meningkatkan tahap produktiviti kerja/kosentrasi
– Meningkatkan kapasiti denyutan jantung
– Mengurangkan perasaan cemas/bedebar-debar
– Mempengaruhi tanhap serotomin dalam aliran darah

Cegah Sebelum Parah

 
Sabda Rasullullah……..
Mulakan makan dengan garam dan sudahi dengan garam.
Nescaya ALLAH SWT afiatkan kamu dari 22 penyakit.

GARAM BUKIT TULEN dlm rawatan..
Penggunaan lampu garam bukit tulen merupakan satu langkah alternative untuk membersihkan udara pada masa kini.penggunaannya juga telah begitu
meluas sehingga ke serata dunia..
Dr.Albert P.Kruger,seorg ahli microbiologi & ahli patologi ujikaji di UNIVERSITI CALIFORNIA mendapati bahawa kuantiti ion negatif yg kecil boleh membunuh & menyingkirkan bakteria dlm udara dgn cepat.ia dpt mengurangkan jangkitan kpd manusia

Kebaikan Garam bukit (Garam Kristal Sole Himalaya)

Ø Membantu mempercepatkan tahap pemulihan pesakit asma.
Ø Meneutralkan & mempertingkatkan kualiti udara.
Ø Membantu mengurangkan sebahagian besar bakteria dalam udara.
Ø Sebagai bahan terapi penyinaran untuk meningkatkan sistem imunisasi badan
Ø Meningkatkan kapasiti denyutan jantung
Ø Meningkatkan tahap produktiviti kerja / kosenterasi
Ø Mempengaruhi tahap serotomin dalam aliran darah

 Bahaya Masin Garam

 Garam Berlebihan Bawa PenyakitRasulullah pernah menyarankan supaya manusia memakan secubit garam pada sebelum dan sesudah makan. Baginda berkata “Sesiapa yang memulakan makan dengan memakan secubit garam, Allah akan hindarkannya dari 330 jenis penyakit, paling kurang adalah penyakitgila, kusta, sakit perut dan sakit gigi, dan yang bakinya hanya diketahui oleh Allah sahaja”Dengan mengambil secubit garam dah segelas air, tubuh kita akan mencuci dengan sendirinya secara keseluruhan sel-sel badan, semua proses kehidupan akan diharmonikan, disusun dan dikuatkan semula, malahan banyak penyakit moden dapat diatasi menjadikan kehidupan lebih baik, sihat dan ceria.Kandungan garam bukit 100% asli, mengandungi 84 natural elemen yang diperlukan ole tubuh badan manusia. Dalam pada itu, garam galian mimang tidak dapat dinafikan kepentingannya dalam menjamin kesihatan.Garam yang sedia ada dikatakan mengandungi mineral yang berbeza daripada Garam Bukit Himalaya. Garam biasa yang terdapat dipasaran kebanyakkannya adalah garam laut yang telah diproses menjadi 99% natrium klorida (NaCl).Buah pinggang (ginjal) manusia hanya boleh memproses keluar 5 hingga 7 gram garam sehari dan selebihnya akan ditinggalkan dalam tubuh badan. Penggunaan garam biasa tersebut lama-kelamaan akan menjadi toksid dalam tubuh badan manusia. Bagi menyingkirkan toksid tersebut, tubuh badan manusia memerlukan air yang banyak dan akan meningkakan kadar isipadu darah. Ini boleh mengakibatkan tekanan darah seseorang itu meningkat. Apabila tekanan darah meningkat, seseorang itu boleh mengalami masalah jantung

PRODUK-PRODUK GARAM BUKIT

Meh nak citer pasal GARAM sket.. hihihi.. more info for beloved friends…
Rasulullah s.a.w, beliau akan menggaulkan lauk dan nasi dengan tangan kanannya dan kemudian membiarkan sebentar, lalu Rasullah saw akan mengambil sedikit garam menggunakan jari kecilnya(yg last tu), lalu Rasullah saw akan menghisap garam itu. Kemudian barulah Rasulullah makan nasi dan lauknya.

Mengapa? Kerana kedua belah tangan kit a ada mengeluarkan 3 macam enzim, tetapi konsentrasi di tangan kanan kurang sedikit dari yg kiri. Ini adalah kerana enzim yg ada di tangan kanan itu merupakan enzim yang dapat menolong proses penghadaman (digestion), ia merupakan the first process of digestion.

Mengapa menghisap garam?

Kerana garam adalah sumber mineral dari tanah yg diperlukan oleh badan kita. Dua cecah garam dari jari kita itu adalah sama dgn satu liter air mineral. Kita berasal dari tanah maka lumrahnya bahan yang asal dari bumi (tanah) inilah yg paling berkhasiat untuk kita.
Kenapa garam? Selain dari sebab ia adalah sumber mineral, garam juga adalah penawar yang paling mujarab bagi keracunan, mengikut Doktor2 dihospital-hospital, the first line of treatment for poisoning adalah
dengan memberi Sodium Chloride, iaitu GARAM. Garam juga dapat menghalang sihir dan makhluk-makhluk halus yang ingin menggangu manusia. 
 
Bagi orang lumpuh, elok di tanam dalam tanah yang berdekatan pantai selama setengah jam setiap hari… ini bagi mengutkan tulang dan urat2.. Selain daripada itu, terdapat pengamal perubatan yang membuat tilam garam dan dibalut bersama pesakit lumpuh dan strok.  Alhamdulillah sembuh dengan izin-Nya…

Garam Masakan
Sebagai perisa makanan dan minuman.(amalkan waktu pagi (sebelum sarapan) dan malam sebelum tidur setengah sudu kecil. Kebaikannya : meneutralkan segala masalah dalaman (kencing manis,darah tinggi,gaut,resdung dan lemah tenaga batin)
 
 
 
Ada 4 kebaikan GARAM BUKIT MASAKAN:
 
1bungkus garam masakan natural / ionik
HARGA RM10.oo sebungkus (800gm)
 
  • -holistik
  • -lebih mineral
  • -sumber semulajadi
  • -kristal paling seimbang
  • -tiada bahan pewarna
  • -tidak tercemar
  • -tidak di ubahsuai
  • -tiada bahan bertoksin
  • -garam gred paling tinggi
  • -masakan paling berperisa
Garam Bukit Masakan  ini menyumbang pelbagai elemen kelumit untuk fungsi2 Biokimia tubuh & mengandungi kesemua 84 jenis galian & elemen2 yg di perlukan utk membantu anda mencapai tahap kesihatan optima..apabila di larutkan dlm air dgn peratusan yg sesuai..ia membantu mengawal tekanan darah – dikatakan kerana keseimbangan kalium,kalsium,magnesium & natrium
 
Garam bukit adalah penggalak kepada mana-mana unsur yang lemah.Garam akan melunturkan dan meleraikan segala kekotoran dan amat berkesan sebagai agen pembersih.Garam juga mempunyai kuasa peluntur yang sangat mesra alam dan ianya juga digunakan bagi menyuburkan tanah.Garam yang digunakan dalam masakan kita sekarang adalah garam yang telah pun diproses menjadi natrium klorida sahaja.sebab itulah garam yang diproses sebegini akan mengakibatkan masalah darah tinggi jika diambil dengan berlebihan.Garam bukit tulen lebih tinggi nillai khasiatnya berbanding garam laut yang kita ambil seharian.Garam bukit tulen kini menjadi pilihan bagi kebanyakan pengamal perubatan mahupun orang perseorangan yang mementingkan aspek kesihatan dan kecantikan tubuh mereka mahupun keluarga masing-masing..warna asas bagi garam bukit tulen ini adalah pink,putih dan sedikit kelabu.Amalkan merasa secubit garam sebelum dan selepas makan akan menggalakkan setiap makanan yang dimakan seperti protein akan dicerna dan diurai kepada beberapa jenis asid amino dan enzim tertentu seterusnya disalurkan melalui sistem buah pinggang

Rendaman Kaki Garam Bukit tulen Terapi Kristal

Rendaman kaki Garam Bukit Tulen Terapi Kristal sangat sesuai digunakan semasa sedang berehat sambil menonton TV dan membaca. Ia sangat berkesan untuk melegakan keletihan dan kelenguhan. Kekerapan menggunakannya dapat mengembalikan kesegaran anda.

HARGA RM10.00 (800 gm)

1. Melancarkan peredaran darah seluruh badan.
2. Membantu membuang toksin dari badan dan dapat mengelakkan virus.
3. Melegakan kesakitan otot, lenguh-lenguh, sakit-sakit sendi, sengal-sengal dan kekejangan otot kaki.
4. Mengurangkan kesakitan dan keletihan kaki setelah seharian berdiri dan berjalan.
5. Membantu merawat tumit kaki yang merekah.
6. Mengurangkan pening, migrain, angin, lemak
7. Menghilangkan gatal-gatal, kaki berair (kulat air), kaki pecah, kaki berbau
8. Melancarkan perjalanan darah, mengurangkan toksid, lemak/kolestrol di samping mengaktifkan perjalanan darah.
9. Mengurangkan kesakitan dari sakit gout
 
Amalan mandi dengan air garam bukit adalah satu keperluan harian untuk merasai kesegaran dalam merangsang semula mana-mana bahagian organ dalam badan yang telah kehilangan tenaga dan getarannya.Berendam dengan air garam bukit tulen akan merangsang vitamin tertentu dan mengurangkan homosistina iaitu sejenis bahan yang gagal dicerna dan akan mengotorkan darah dalam tubuh.
 
2. Garam Rendaman Kaki
– Sediakan air suam paras buku lali, masukkan 2 sudu besar garam. Kacau ikut lawan jam, rendam kaki selama 30 minit

APAKAH ION NEGATIF

Berbilion-bilion ION negatif di hasilkan secara semulajadi melalui angin, cahaya matahari, air terjun, hujan ribut dan buih ombak. tempat-tempat ini membekalkan udara yang sungguh menyegarkan untuk kebaikan kita. Secara amnya satu ION negatif adalah molekul oksigen yang dicajkan secara elektronik. ION positif dalam udara adalah molekul yang telah kehilangan elektronnya melalui proses pencemaran udara.
0 -100 -Dalam Bilik
0 – 200 -Dalam pejabat dengan sistem penghawa dingin.
20 – 250 -Dalam Pesawat
250 – 500 -Dalam Ruang Tamu
250 – 750 -Persekitaran perindustrian
Kuantiti ION negatif yang kecil boleh membunuh dan menyingkirkan bakteria dalam udara dengan cepat. Dengan itu ia dapat mengurangkan kemungkinan jangkitan kepada orang lain.Kajian saintifik menunjukkan Lampu Garam boleh meningkatkan ION Negatif (Vitamin Udara) sehingga 300% atau 3 kali ganda.
 

Lampu Garam Bukit Tulen Himalaya Terapi Kristal

Lampu Garam Bukit menghasilkan Ion Negatif apabila di pasang dengan Lampu. Khasiat Lampu Garam Bukit- Kami hanya fokus kepada Lampu Garam Bukit Bentuk Piramid- Harga RM50.00
 
1.Membantu mempercepatkan tahap pemulihan pesakit asma, stroke
2. Menstabilkan dan mempertingkatkan kualiti udara
3. Membantu mengurangkan sebahagian besar bakteria dalam udara
4. Ion Negatif di kenali sebagai “Vitamin Udara”
5. Membersihkan udara dari debu debunga
6. Menghilangkan bau yang kurang enak dan asap
7. Mengurangkan tekanan serta keletihan kronik.
8. Menghilangkan pening dan migraine, resdung,demam panas, batuk dan selsema
9. Ketenangan di dalam kawasan rumah, pejabat
10. Menghilangkan bau busuk dan kurang menyenangkan dengan cepat.

11. Menjadikan tidur anda lebih lena serta segar apabila bangun dari tidur
12. Mengurangkan gangguan nyamuk dan serangga kecil
13. Fikiran menjadi lebih fokus terutama bila melakukan ulangkaji (anak-anak)
14. Membebaskan segala ancaman radiasi radioaktif yang dikeluarkan oleh peralatan letrik.
15. Jarang mengidapi demam, batuk dan selesema
 
Kajian saintifik menunjukkan Lampu Garam Bukit Tulen boleh meningkatkan ion Negatif (Vitamin Udara) sehingga 300% di Eropah. Pengamal Homeopathy menggunakan Lampu Garam Bukit Tulen dalam rawatan mereka.Dr. Albert P. Kruger, seorang ahli mikrobiologi dan ahli patologi ujikaji di Universiti California, mendapati kualiti ion negetif yang kecil boleh membunuh dan menyingkirkan bakteria dalam udara dengan cepat. Ia dapat mengurangkan jangkitan kepada manusia.
 
 
Tepi Katil
Selamat digunakan sebagai lampu malam yang cantik dan menjadikan malam anda suasana yang harmoni dan romantik.Pejabat
Dapat meningkatkan tahap kosentrasi kerja di samping membersihkan ruang udara dan mengurangkan tekanan.Bilik Bacaan
Mewujudkan suasana yang menyegarkan dalam proses pembelajaran atau bacaan yang lebih lama.Tepi Komputer atau Meja Pejabat
Sangat sesuai dan bukan sahaja cantik malah dapat mengurangkan radiasi daripada skrin monitor.Bilik Rawatan atau Terapi
Mewujudkan suasana yang tenang dan membersihkan udara di sekitar bilik.Ruang Rehat atau Ruang Tamu
Samada di rumah mahupun di pejabat, menjadi satu hiasan yang cantik dan dapat menikmati suasana harmoni.Kawasan Merokok
Dapat menghilangkan bau yang kurang menyenangkan dengan cepatFeng Shui
Menambah tenaga di dalam bilik apabila diletakkan di tempat-tempat yang strategik.CARA PENJAGAAN
Batu garam mengandungi bahan “hygroscope” bermakna ia mengeluarkan cecair dari persekitaran, oleh itu jauhkan ia daripada air.
Letakkan di temapt kering atau hawa dingin pada setiap masa.
Tidak sesekali meletakkan lampu di kawasan luar yang terdedah pada cahaya. Ia akan menyebabkan batu garam menjadi lembap. Dengan memasang lampu membolehkan ia kering dengan cepat.
Lampu batu garam boleh dipasang setiap masa untuk pengudaraan yang bagus.

ENGLISH

Himalayan Crystal Salt Lamps work as a natural ionizer, air purifier and dehumidifier. When the minerals in the salt lamps are warmed they naturally emit negative ions. Crystal Salt Lamps also neutralize the electro smog in our homes and work places. Electrical devices emit an electromagnetic frequency of around 100 to 160 Hz. Our brain waves however vibrate at 8 Hz. This means that our body is constantly exposed to frequencies that vibrate twenty times faster than our brain waves. The result is a lack of concentration, nervousness and insomnia. Furthermore, the body produces free radicals that, amongst other things, can cause cancer.
 
Crystal Salt Lamps bind the positive ions from electrical devices with their negative ions and neutralizes them. The field of negative ions that builds up around a Crystal Salt Lamp also causes impurities in the air such as dust and pollen particles to become charged so that they cluster together and become too heavy to remain in suspension, they simply fall to the ground.The Crystal Salt Lamps are beneficial for any one suffering from Asthma, Allergies or Hay fever.
The sufferer needs to be exposed to the effects of the Crystal Salt Lamp for a minimum of three hours a day. The lamp can be placed either in any living area or in the bedroom. As a general guide a lamp of 4 to 6 kgs in weight is sufficient to work in the average sized living or bedroom area. Furthermore tests on hyperactive children with concentration and sleeping disorders (ADHD symptoms) have shown that using crystal salt lamps drastically reduced their symptoms after only one week. When the lamps were removed their symptoms returned. Our experience has shown that they are equally effective on adults with sleep disorders.Of course, the Himalayan Crystal Salt Lamps are also very appealing to look at and create a lovely ambience in a room.
 
HIMALAYAN CRYSTAL SALT PRODUCTS

Water and salt are the key elements for the creation of life.
The human body consists of the two elements, water and salt, in fact the ash left over after the cremation of a body is pure salt. 

Himalayan Crystal Salt has been formed from the remnants of an ancient ocean which dried up around 250,000,000 years ago. Long before there was such a thing as pollution on our planet. It has been subjected to enormous pressure over millions of years in much the same way as Diamonds are created. The pressure is responsible for creating the salt crystals. The higher the amount of pressure the more superior the state of order within the crystalline structure. There are 84 different minerals in Crystal Salt, that is every single mineral that is in our body. The minerals in the Crystal Salt are in such small particles that they are able to pass directly through the cell walls and are 100% available to the body.

Common Table Salt on the other hand has nothing in common with Himalayan Crystal Salt. It is an aggressive cellular poison that has been “chemically cleaned”, all the minerals and trace elements are stripped from it. The reason for this is that about 93% of the world’s salt production is used for industrial purposes. It is essential for the production of soda, laundry detergent, varnish, plastic and pvc to mention just a few. All of these things require pure Sodium Chloride. The other natural elements are discarded as impurities.
About 6% of the world’s salt production is used by the food industry as an inexpensive food preservative. There is hardly a ready to eat or fast food product that does not contain sodium chloride. This has been a blessing to the food industry because they have been able to extend the shelf life of many products for up to one year. It has however been a disaster for the human body.
Table salt also has additives such as fluoride to make it white and aluminum to make it flow; both of these are carcinogenic and are linked to cancer.

Sea Salt would seem like a viable alternative, however the oceans have been polluted with heavy metals like, lead, cadmium, arsenic and mercury to name a few. In addition to, or as a result of this over 80% of all sea salt producers are refining their salt so it no longer has the same positive impact on our health as it used to.

Rock salt is also an improvement on table salt; however the minerals have not undergone sufficient compression to be fully fused into a crystalline structure. This means that although most of the natural elements on Earth are found in rock salt, they are too coarse to be absorbed into our cells. It is at best a cheap and natural alternative to table salt.

The ground Crystal salt is a healthy replacement for table salt. Because the minerals in the Himalayan Crystal Salt are present in such a fine crystalline structure they are able to be 100% utilized or disposed of by the body. Himalayan Crystal Salt also helps remove existing Sodium Chloride deposits in the body, which are a major cause of Arthritis, Gout, hardened arteries and Kidney stones. It will also continue to counteract the buildup of sodium chloride we put into our bodies from the consumption of processed foods.
If you think you are okay because you don’t use common table salt, have a look at the preservative labeling on most processed foods. You will see that almost without exception the preservative is Sodium, and in alarmingly high quantities.
Ground crystal salt can also be used to make the Sole which is discussed latter.

The Salt Crystals can be used as a bath crystal. In contrast to a normal bath in which moisture is extracted from the skin, a salt bath allows salt to be stored in the upper callous layer of the skin and binds water. This maintains the natural protective film of the skin and the skin does not dry out. This is the reason why salt baths are so good for dry skin.
The salt bath also has a very powerful cleansing effect. The toxins in the body are released into the bath water through osmosis, while the minerals from the salt are absorbed through the skin. This reduces the acidity in our body and balances the PH of our skin.
To prepare the salt bath, place 500gm to 1kg of crystal salt in the bath tub and fill the bath with enough water to cover it. After ½ an hour the Crystal Salt will be dissolved. Now fill the bath with enough water to cover you. Do not add any other bath products. The water temperature should be at body temperature or slightly above. Stay in the bath for approx 30 minutes.
Be aware that as with any detoxification process it is important to drink plenty of fluids during and after the bath and also rest afterwards. The salt bath is demanding on the circulatory system, if you suffer from any heart condition consult your doctor first.
A less strenuous alternative is reduce the crystal salt volume and use it in a foot bath.
The salt crystals can also be used to make the Sole which is discussed later.

The Crystal Salt Soap can be used as a natural alternative to commercial soaps which are full of chemicals. Because salt is so hostile to bacteria it cleans the skin extremely well. It is also a very convenient way of applying Crystal Salt to the skin surface; it is very effective in treating any Skin disorder such as Psoriasis, Eczema, Dermatitis, Acne, etc. It can also be used as a natural deodorant, simply wet the Salt Soap and wipe it on. For ongoing use during the day simple wet the Salt Soap and put it in a small Zip lock plastic bag, it is now ready to carry with you.
If the soap becomes slightly rough after some use the surface can be smoothed again with a kitchen pot scourer.

Crystal Salt Lamps

Himalayan Crystal Salt Lamps work as a natural ionizer, air purifier and dehumidifier. When the minerals in the salt lamps are warmed they naturally emit negative ions. Crystal Salt Lamps also neutralize the electro smog in our homes and work places.
Electrical devices emit an electromagnetic frequency of around 100 to
160 Hz. Our brain waves however vibrate at 8 Hz. This means that our body is constantly exposed to frequencies that vibrate twenty times faster than our brain waves.
The result is a lack of concentration, nervousness and insomnia. Furthermore, the body produces free radicals that, amongst other things, can cause cancer. Crystal Salt Lamps bind the positive ions from electrical devices with their negative ions and neutralizes them.
The field of negative ions that builds up around a Crystal Salt Lamp also causes impurities in the air such as dust and pollen particles to become charged so that they cluster together and become too heavy to remain in suspension, they simply fall to the ground.
The Crystal Salt Lamps are beneficial for any one suffering from Asthma, Allergies or Hay fever. The sufferer needs to be exposed to the effects of the Crystal Salt Lamp for a minimum of three hours a day. The lamp can be placed either in any living area or in the bedroom. As a general guide a lamp of 4 to 6 kg’s in weight is sufficient to work in the average sized living or bedroom area. Furthermore tests on hyperactive children with concentration and sleeping disorders (ADHD symptoms) have shown that using crystal salt lamps drastically reduced their symptoms after only one week. When the lamps were removed their symptoms returned. Our experience has shown that they are equally effective on adults with sleep disorders.
Of course, the Himalayan Crystal Salt Lamps are also very appealing to look at and create a lovely ambience in a room. They make a great feature piece in any home and are also useful as a security light and a light to come home to on a dark night. Because they use a very low power bulb (15-25 watts) they use very little power and can be left going all the time. In fact the best care you can give a Crystal Salt lamp is to leave it switched on. When the lamp is turned of it still continues to attract moisture from the air and can become quite damp and even drip water from the surface of the lamp, especially during humid weather conditions. When the lamp is going this moisture is broken down into Hydrogen and Oxygen and released into the air.

 
 
%d bloggers like this: