GARAM BUKIT BAIK UNTUK TERNAKAN

Atas permintaan yang tinggi dari penternak kambing dan lembut, kami sekarang sudah membawa masuk produk baru iaitu garam jilatan dari Bukit Himalaya. Produk ini diimport dari Pakistan dan berbongkah serta mempunyai lubang. Ia sesuai digunakan ke atas binatang ternakan seperti lembu dan kambing. Garam bukit ini merupakan bahan galian 100% semulajadi dan dilaporkan mempunyai 84 sumber garam galian penting yang diperlukan manusia dan ternakan.Produk ini tidak mudah pecah dan amat menjimatkan jika dibandingkan dengan garam jilat komersial. Ia tahan lebih lama dan sesuai digantung di setiap plot ternakan. Garam ini sememangnya lebih disukai oleh ternakan lembu dan kambing. Berat yang kami jual sekitar  4kg.

HARGA UNTUK 4KG IALAH RM25.00 termasuk penghantaran. Boleh beli secara online di www.successmall.net . Hubungi Haslina 019 3343101.

Kebaikan Garam Bukit Untuk Ternakan

BukitGaram bukit ini memang elok diberikan kepada haiwan ternakan seperti kambing dan lembu, sebab ianya membekal zat galian, zat besi dan potatsium dan sangat baik termasuk sistem penghadaman.

Antara kandungan hydrogen, lithium, beryllium, boron, carbon, nitrogen, oxygen, fluoride, sodium, magnesium, aluminum, silicum, phosphorus, sulfur, chloride, calcium, scandium, titanium, vanadium, chromium, manganese, iron, cobalt, nickel, copper, zinc, gallium, germanium, arsenic, selenium, bromine, rubidium, strontium, yttrium, zirconium, niobium, molybdenum, ruthenium, rhodium, palladium dan banyak lagi.

*Kelebihan garam bukit untuk ternakan anda:Kambing jantan lebih aktif untuk mengawan.
*Kos penyelengaraan kesihatan berkurangan, kerana ketahanan diri kambing meningkat. penyakit biasa seperti batuk, selsema, demam mula kurang menyerang.
*Garam tidak peroi dan tahan lama. Kos garam jilatan dapat di kurangkan.
*Penggunaan garam dalam kandang hingga ketahap maksima selama 24 jam x 7 hari.
*Lebih digemari oleh ternakan yang bukan sahaja kambing dan lembu, binatang kesayangan seperti arnab dan kucing juga suka kepada garam ini.
*Tiada kesan sampingan terhadap ternakan dewasa ataupun anak.
*Terdapat kelainan kepada bulu binatang. Nampak lebih kukuh dan bersinar.

Posted on May 3, 2012, in GARAM BUKIT HIMALAYAN, Pemakanan Sunnah, Promosi Produk and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a comment